Branič
'784 Б Р А н и Ч вро-Ј 23 п 24
рују јавнп ред, а то оправдава да се судска власт по дужностп умеша." ') У трећем одељку говорп се о обзнани стечаја (чл. 102 104); за тим, у засебнпм одељцпма: о стечајном комнсару, сгараоцу масе и поверплачком одбору (чл. 105—108); о стављању печата и пописивању масе (чл. 119—127); о тражби списка који обухвата имање и дугове дужникове (чл. 128 и 129); о мерама у погледу на дужнпкову личност (чл. 180 —134); о утврђењу тражбина (чл. 135 —169); о управи и нродаји масеног имања (чл. 170 — 179); о полагању рачуна о управи (чл. 180 — 184): и о свршетку стечаја (чл. 185—222). Остављајући коментатору да се на свима наређењпма овога закона спецпјално задржи, ми сада покушавамо да покажемо општи изглед овога законског пројекта. Зато се и ограничавамо ■скоро само на општим напоменама. Државна власт, која у стечају има да развије главно своје делање, то је стечајни суд. По пројекту има послова које врши сам стечајни суд, а има их, и то врло много и врло значајнпх. за које стечајни суд одређује једнога свогм судију као стечајног комисара. Стечајни комисар нова је за нас установа. „При отварању свакога стечаја, суд ће једнога од евојих чланова одредпти Као ■судског комисара за стечаје. Стечајнп комисар руководиће самостално стечајем и водпти надзор над радњом свију лица, којима је поверена управа стечајним имањем. Он је нарочито позван да издаје све наредбе и решења која овпм законом нису задржана за стечајни суд. Њему ће све власти бити на руцп у вршењу ове дужности. Ко не буде задовољан његовим закључцнма може се жалити стечајном суду" (чл. 105). Стечајнп комисар имаће дакле да врш« контролу над целокупним радом у стечају; његова је такође дужност да припрема и олакшава брзу и сигуриу расправу стечаја. Многе послове он ради самостално н дефинитивно, многима оиет он има дати добар Ј ) Г. 1|аигеп*: у сноменутом Алап4-Ргоје1;, Т. IV стр. 398 и сл.