Branič
број 22.
браннч
стр. 797.
Природни дар и лична иницијатива имају ту надмоћну улогу. Треба се чувати од фабриковања беседника. в. Потребно је заводити семинаре у којима ће се учениди одавати практичним радовима, писменим и усменим, и у којима ће улазити у контрадикторну дискусију под упуством наставника. 2. Испити су нужна установа и за адвокатску професију. Јер ученици су обично врло млади а да би могли бити са свим присгупачни свима лепотама науке ; они су често и неспособни да ја присвоје. И што они долазе на университетска предавања, то је не толико да усишу супстанцију онога што им се казује колико у намери да што раније почну брати стварне плодове од позива коме та нредавања служе за припрему. Испити се дакле намећу сами собом. Они су једина могућна гарантија за научну спрему адвоката. Испити треба да се простиру на основне принципе правне науке. Ти се принципи могу сазнати студијом ових предмета: Римско Право (Институције), Енциклопедија права, Историјски увод у Грађанско Право, Грађанско Право, Трговачко Право, Кривично Право, Кривични Поступак, Државно и Административно Право, Устројство и Надлежност судова и Грађански Поступак. Испити треба да покажу да је ученик те принципе разумео и усисао, и да нас увере да се он њима уме користити. Да би се удаљили они који у место научне способности показују више моћ памћења, т. ј. учења на памет, испите треба удесити тако, да их поред усмених буде и писмених, који се састоје поглавито у примени начела и у решавању појединих случајева које буде изнела испитна комисија. Белгијски је закон у томе нелогичан кад такав исппт тражи од кандидата за бележника а не тражи га за докторат права. Трајање студија треба да је срачунато тако, да програми не буду претоварени и да се ученици могу усавршавати и" у студијама грана које су споредне, посећујући она од необавезних предавања која буду боље одговарала њиној наклоности и укусу. (Настави1)е се) Проф . Жив. М. Милосављевх! <тфт> ВРАНИЧ ГОД. V. %