Branič
стр. 796
в р а н и ч
БРОЈ 22.
Да се то постигне потребно је : 1. Са гледишта програма или наставе §1пс1;о зепви, да студнЈп права претходе студије : Историје, Књижевности и Философије. Такав је систем наставе немачки, аустријски, белгијски, француски и руски. Настава на Правним Факултетима треба да обухвати: а. Предавања која имају за предмет елементе правне науке. б. Специјална предавања, груписана око битнога програма, која би имала за предмет споредне и допуне гране и чија би факултативна посе!швања учинила да ученик молсе сићи дубље у студију права. Умножавање предавања има ту корисну страну што ученике ставља у могућност да своја знања прошире на всћи број предмета. Оно би било једно зло кад би она сва била обавезна за свакога, јер би се ученици тада кљукали мноштвом разних материја, којих би асимила ција била често прерана, непотпуна и од слабе користи. N о п т ц 1 {; а 8 е с! т и Н ит. Изучавање извесних грана природних наука : Антропологије, Биологије, Анатомије, Физиологнје даје нам драгоцене појмове за студију човекове личности, нарочито са гледишта Крнминологије. При свем том те предмете не треба уводити као оделита предавања у ред обавезних предмета. У осталом као год што се Психологија не може знати без елементарних појмова из Анатомије и Физиолодгије, тако је исто и Кривична Антропологија неопходно нужна допуна Кривичном Праву. Желети је, да Судска Медецина уђе у ред специјадних необавезних предавања. Политичке и друштвене науке не улазе по самој нужности у обим студије права. Оне стоје према п]заву онако исто као и природне науке: ни оне нису његов интегрални део. Те науке треба предавати засебно и тако да се ученицима да прилика и начин да се с њима упознају. Оне не треба да буду полједнако обавезне за све ученике Правних Факултета. Правној* настави треба да претходи изучавање Књижевностн. Беседништво не може сз предаватп. Беседничка је вештина сгвар личне наклоности, талента и вежбања.