Branič

СТР. 114.

Б Р А II II Ч

управна власт, али под надзором законодавне властп, па и то под њеним надзором само онда, кад би/ предмет извиђаја биле злоупотребе полицијских органа, којима би управна власт могла бити склона да гледа кроз прсте. Ну, та допуна више не важи. Садашњи изборни закон скупштински био је васпостављен прокламацијом од 9 маја 1894 у свом ирвобитном облику, какав је био издан 10 октобра 1870, без свих каснијих измена и допуна, па следствено и без те допуне од 1875. Према томе, Скупштина не би имала више законског основа захтевати да прег;о своја два члана надзирава извиђајне комисије коЈе се баве изборним злоупотребама полицијске власти. У Скуиштини се дебатовало, 13 децембра 1887, о томе докле траје пријавни одбор. По једном мишљењу тај одбор не би трајао, као стални одбори, до закључења сазива, него само до наименовања председника и потпредседника Скупштине. У прилог овом мишљењу, наводио се прво члан 11 скупштинског иословника, по коме пријавни одбор предаје председнику скупштине, чим овај буде наименован, председништво и цео рад одборски. За тим се наводио н члан 8 истог закона, по коме се посланици изабрани иосле констптуисања Скупштине не пријављују пријавном одбору, већ председнику Скупштине. Ми не увиђамо да из та два члана излази тај закључак, да иријавни одбор ишчезава одмах после наименовања иредседннка Скунштине. Да би се схватио члан 11, треба поменути да пријавни одбор све до тог тренутка врши привремено извесне председничке Функције, у колико сазива скупштинске састанке, руководи њима преко свог председника, одржава везу између Скупштине и Владе итд. Сасвим је природно да пријавни одбор преда сталном председнику Скупштине те Функције у којима га је он само заступао. Али било би сувише тврдити да се он, предајом тих Функција, сасвим повлачи испред тог председника, јер би то могло значити само двоје, или да одбор ннје имао, крај тих привремених председничких функција, никаке своје, сталне Функције, или да је ове последње, на случај да их је имао, предао председнику Скупштине, и „ако оне никако не спадају у његову надлежност. Што се тиче члана 8, по коме се послаиици изабрани после конституисања Скупштине не при-