Branič

ФАБРИЧКИ И ТРГОВАЧКИ ЖИГОВИ (МАРКЕ) од ЛАЗАРА МАРКОВИЋА

(Наставак) Пошто смо завршили излагање о материјалним условима у објективном погледу, да проговоримо на овом месту неколико речи о знацима, који се могу узети, акоји се најчешће и узимају, за жигове, као и о односу жига према роби, коју обележава. Наше расматрање о тим тако званим „зГ^пез сопеШиШз с1е 1а шагсрге" биће, као и до сада, теориско, с нарочитим погледом на одредбе позитивних закона. Најприродније средство за индивидуално обележавање нронзвода појединнх фабриканата или трговаца је њихово грађанско или трговачко име (фирма), најприродније, велимо, пз тог разлога, што оба та пмена имају већ сличну функцију. Отуда је разумљиво, што се индустријалцима, којн своје име употребљују као жиг робе, чине извесне привилегије прп прибављању жиг. права, Тако, формални услови за пуноважност жига (упис) не важе за име и фирму. Право обележавања продуката именом или фирмом ужива законску заштиту и ван сваког уписа. У нашем закону о заштити жигова не налазимо специјалне одредбе о томе, али ипак, из других одредаба посредно закључујемо да то право постоји. Овакав закључак изводимо из чл. 22. у везп са чл. 20. поменутог закона. Чланом 20. даје се жиг. праву заштита од повреда, а чл. 22. гласи: „Опредељење чл. 20. важиће и за оне: а) којп се недозвољеним начпном служе туђнм именом, фир-