Branič

Број 8

„Б Р А Н И Ч"

Страна 411

одредбе новог закона о издавању тапија. Истина, та је одредба привременог значаја, али баш зато је у иочетку примене новог зкона од највеће важности. Што боље и детаљније објашњење, евентуално и сама измена ове одредбе истиче се као потребна мера, да се избегне застој и одуговлачење при раду на овим предметима, који су се затекли не свршени на дан када је нови закон добио обавезну снагу. Друго питање је, као што је већ наглашено, више локалног карактера, али зато ипак од важности. Тиче се: катастра општине Града Београда и специјалног устројства општинске управе кад је у питању поступање по закону о издавању тапија. У § 1. тач. 2. зак. о издавању тапија предвиђено је, да се уз молбу може приложити копија катастарског плана. Али ту је нарочито наглашено, да тај план мора бити израђен по одредбама закона о катастру земљишта од 19. децембра 1928. год. Међутим општина Града Београда има свој, самоуправни катастар и обична је појава, да се у тагшјама уцртава копија тога плана, који су израдили њени органи. Због тога иастаје питање, да ли срески судови, којима се шаљу на потврду такве тапије, имају ослонца у закону, да такав план узимају као исправан, на име, као план израђен по закону о катастру од 18. децембра 1928. год? И доследно томе, да ли општински суд у тим случајевима где постоји скица плана може одржавати рочиште у судници или пак треба да се одреди увиђај на лице места, као што предвиђа ал. 2. § 4. зак. о издавању тапија за случај када нема катастарског плана. Јер у случају када постоји неисправан план треба поступати као да тог плана и нема. Закон треће не предвиђа. Сем истакнутог питања, кад је реч о општини Града Београда јавља се још једна тешкоћа за брзи рад на издавању тапија. По § 5. став 2. зак. о издавању тапија тражи се на име, да на увиђај изађе један члан опшгинског суда са писаром и геометром, где он постоји. Примењена на реон општине Града Београда та одредба може имати својих незгода. Јер чланови општинског суда, као виши функционери у једној великој општини, заузети су са доета других важних послова; а и самих убаштињења биће толико много, да нема изгледа, да ће се моћи придржавати рокова који су у закону о тапијама предвиђени под претњом казни за неиспуњење дужности. Ова питања која се тичу општине београдске није био регулисао ни ранији закон. Али зато се у пракси створио био један поступак, који са гледишта стриктног тумачења закона тешко да би се могао оправдати. Увиђај је, по тој пракси, вршио често само геометар, који је једно техничко лице; а