Branič
Стрчна 402
„Б Р А Н И Ч"
Број 8
вости са којом је рађен, није без недостатака. Тако још првог дана његовог ступања у живот, морао је Касациони суд донети своју одлуку о тумачењу § 39, због своје нејасности. Још један од недовољно јасних законских прописа овога закна јесте и § 36, са чијом применом судови у Јужној Србији тешко излазе на крај. Стога ћемо се ми у овом чланку специјално позабавити само његовом применом и празнином. II. По овом законском пропису, општински суд дужан је приликсм убаштињења (§ 7) потврдити: да ,,по службеним подацима којима располаже и личном познавању ствари, до тично земљиште не долази пред аграрну реформу. „А суд, који врши потврду тапија, дужан је, по службеној дужности, прибавити од надлежне власти извештај да дотично земљиште не долази под аграрну реформу, ако молилац сам није приложио уверење о томе. А ако „аграрне власти не поднесу тражени извештај у року од месец дана када су по поштанском повратном рецепису примљена акта, суд ће сматрати да земл^иште није под аграрном реформо.м." Изгледа, према овом последњем наређењу § 36, да је законодавац овде мислио само на позитиван или негативан одговор, односно на одговор који није дат у одређеном року. Док, напротив, у пракси се дешава да аграрне власти, наравно у одређеном року пошаљу суду свој извештај који не садржи ни једно ни друго; такав извештај, да суд није у могућност нити да одбије молиоца од убаштињења, нити пак да на основу таквог извештаја потврди тапију. Ово због тога, што аграрне власти на иостављено питање не одговарају: да или не, а у закону, ако је одговор дат у законом року, без обзира какав је, није предвиђено како ће суд у таквим случајевима поступати. С обзиром на број предмета убаштињења код појединих судова на територији Јужне Србије, по којима се од аграрних власти траже извештаји у смислу § 36, ово питање није без интереса. Ти одговори, које дају поједина аграрна Повереништва, већином се формулишу овако. Према будућем годишњем плану за насељавање, у смислу § 6 Закона о насељавању Јужних Крајева, у току ове и идуће године има се извршити издвајање (ограничавање) земљишта за насељавање по прописима §§ 2 и 9 пом. закона, и то у свим сеоским и општинским атарима, која ће се земљишта (имања) ставити под удар аграра; или, да није искључено да и земљиште .за које се тражи извештај не дође под удар аграра, пошто се налази у реону у коме ће се у смислу напред наве.дених законских прописа стављати земљиште под удар аграра; или, како се и овим земљиштем аграр интересује, то се исто ставља под забрану убаштињења(!) док се не изврше ограничавања; или, да односи аграрно-правне природе у овим крајевима још нису расправљени, те се може десити да се