Bratstvo

хитекта, инжињер који је научно како осе шраве пеовдени пи бетонски мо“ стови или учио рударску технику. Отручњака штравих иогазо машо, и само они људи који су нашој средњевековној уметности посветити свој живот могу ш смеју о одржавању њених ленота одлучивати.

Совјетска Русија, — Све верске институције у Совјетској Русији страдају у последње време ол антирелипиозног фронта, који је "обравовата, државна власт ишишиасњеом друштва »Безбонншка«. У Шенан је (овурускни савјег безбожника издао 20.000 анттрелтигозних листића и 20.000 тлаката, са 'написом: »Овде се попови не тримају«. Ови- плакати раздељени су раденишима — безбожницима да их лепе на врата домова. Московско оделење народног тросвећивања шредложило је школским управадга. да организују антирелигиозне вечери са учешћем родитеља и ђака. —.

' Совјетски листови од 11. јануара јављају да је извршено наређење кијевског градског 'оовјета о затварању Кијево-печерске лавре. Лавра и Успенска прва затворене су, а имегак' Лавре поверен је овеукрајинском музеју. Из Лавре истерано је 45 пгонака. - т

На скуштштини харковеких тоштара ти телеграфтиста створена је гре-. золуција, која је упућена властима. У револуцији се захтева од власти, да забрани сттремање писама и листова, које штаљу авештеници верске. институције. _ – -

“Уредништво зишног листа »Челнок«, који издаје фабрика »Црвена Ружа« позива све раденике и раденице да што шре предају иконе.

»Ком. Шравда« јавља. да се редтпиозна шропаганда развија у свим местима. У вези са шнцидентима безбожншка одржане (су маноге елтаржиј= оке скупштине. Допшоник листа цитира. резолуцију једне екушштине шравославног (свештенетва: »Саслушавши реферате 'овештентка (о. Бјељајева, ми, пастири Христове Цркве, као одговор на атеистичку шроштаваниу. међу · верним, морамо провести оштру китику атенама, не само -о- научи јо него и са хришћанског гледишта. Епархијска екушштиина саоштитава, 'ав. Онноду да су потребна спецшална “издања у борби са атенвмом. Совјепоки лист тврди, да су месне власти учиниле етафрхлјеким сакушититнамга разне олак= шице. Совјетске трпезарије организовале су исхрану делегата, а градски "совјети уступили су шм сале и коначишта. - 7:

у Из приватних писама, која су ових дана добили многи емитранти ив Совјетске Русије, може се видети, да је јантиреливиозна шрошапанда ме-

_ђу омладином појачана у толикој мери, да се у многим местима омладина, и не може видељи у црквама. | =

»Раб. Тазета« необично је узнемирена им, што је Божић штрославсен у црквама и домовима. Нарочито замера руском аовјетеком 'поворишу, што у оку дванаест година 'ије могло да изради антирелтриовни комад. - ; ___У Поволожју у последње време затворено је 11 шротестантоких цркава. Цркве су претворене у позоршита, кинематографе и комунистичке клубове. »Савез безбожника« јавља да ће се ове године конфисковатки ава. пржвена звона, која ће даси пола мишитота ова метата за ов јететку“ пндустрију. - | |

Недавно је др. Шаберт објавио у једном естонском листу следеће 0 страдању православног свештенства у Совјетској Русији: »Од хришћана највише страдају чланови православне цркве. Они стоје и данас у кругу крвавог мучеништва. Погпинуле су хиљаде мученика. Шравосалвна, прва, коју су мноли трелотављаци "као мртву и тњиљу, птовоно је докавата своју животну снагу, Богава ризница, њезине релипиозности ожнвота ЈЕ! ову цркву поново у гоњењу«. Не и

Из писама, која су објављена у листу »Дни«, може с видети, да бу се у селима појавили свештеници без цркава »безцерковније батјушки«, који се бирају из средине поболених, шисмених сељака и које еплокота рукополажу. Они обављају све обреде у домовима. ОСлуже св. литургн,е ка покретном антиминсу и причешћују се из дрвених путира. мотпуно