Delo

126 Д Е Л 0 нисмо скоро видели; само је она прогутала цео портре, којије декоративно сликан. Чикош Бела појавио се је с веома мало н доста незнатних ствари, од којих је акварел „Данте и Матилда" најлепши и по цртежу и по композицијп и по богаству у бојама. На тој слици Данте са стене, испод које протиче речица, ословљава Матилду, која у ходу бере цвеће крај потока. Близу, па опет тако далеко, стоји песник према лепој девојцп, која му прича о Беатричи. ОвдејеЧпкош, веома срдачно, насликао једно међу најлепшим певањима Дантеовпм. Два врло добра пастела студије с природе дао нам је Мелкус Драган с много мекоте и нежности у тоновима (то двоје је пастелу и својствено) — „Предвечерје“ и „На изласку шуме“. Клеменс Црнчић одлични сликар воде и прави уметник у сликању природе, постаје театралан и као какав драматичар иде за крупним панорамским мотивима — сценама воденог морског кретања у слици „Пљусак“, где узбуркани таласи падају преко неких стена у пенушавим млазевима. Млазеви су сувише компактни, тешки, и пре личе на ледене свеће. Јако се осећа да је слпка увеличана скица: сви онп детаљи, који се на . слици не могу унети због малог нростора овде на слици недостају те се осећа празнина и декоративност. Целестпн Медовић поред својих одличних студија мртве природе: грожђа, воћа, рибе, сардине, јутрењег доручка и неколико портрета егзотичних Госпођица, којима под ружичастим нудером струји сок од малина и које имају харемско — бела лица и уснице од јагода, изложио је н своју велику композицију „Крунисање Владислава Напуљца“ и две композиције — скице за награду „Крштење Хрвата под краљем Томиславом“, од којих је једна добила прву награду. Код Медовића људи и жене изгледају као егзотичне биљке, без темперамента и енергије. Живот његових модела је вечнти празник, оне не скидају свилу и пудер досадно позирање н званичност. На слици „Крунисање Владислава Напуљца“ најбоље је израђена лепа плавокоса краљнца у бело.ј свиленој одећи, заваљепа у столици, окренута од целог свечаног чина крунисања као да се он ње ништа не тиче; и онасеје, изгледа, предала уметнику, којијетако лепо нацртао елегантне линије њене грациозне фигуре и свилене материје. Сувпшно детаљисање одвело је уметника од концентрисања и јединства у радњн; сваки делић на слици, сваки комад мате-