Delo

2S6 Д Е Л 0 манама. А кад се доцније стану јављати зле последице од мекушне мајчине неге, оне, забринуте и ожалошћене, само плачу и јадикују, поступно умирући због недаћа своје деце. Коикако да спреми матереза чвршће васпитавање? 3. — У Филипову школовању и самообразовању имамо опет тип душевнога развијања многих и многих наших младнћа, који, остављени и од куће и од школе, впше самима себи, и безграничннм случајним утицајима друштва и околине, лутају странпутпцама, по магли и неизвесности, место да иду правим путем ка стварном животу. Под лажним изговором „неограничавања младићске слободе“, ми канда само прикривамо наше безгранично непозпавање васпитних начела и метода, и нашу невероватну леност и неодлучност, да„ се свим срцем п душом иредамо мучном послу озбиљног васпитавања младежи. Ко и како да умањп ово зло? 4. — У лектири Филиповој налазимо клицу његовог погрешног самообразовања, па отуда и његов трагичан свршетак. И ово је типичан облик данашњег самообразовања натне младежи, која чита шта дохватп, без плана, без упуства, без довољног разумевања. Ми још немамо уређеннх књижевних збирака за омладину. Ми немамо књижница и читаоница за народ... Ко и како да притече овде у помоћ? Ко и како да освести очеве, да унути матере, да уреди дружбу младежи, да спреми ноучну лектиру? Ко? Како? Кад?