Delo

X Р О Н И К А ПОЛИТИЧКИ ПРЕГЛЕД Крај све признате вештине и умешности своје, бечка штампа није могла ни страну штампу ни европску дипломацију убедити да је грађење новопазарске железнице тако наивна ствар, — невино, културно, продирање Аустрије на Балкан. Сем немачке штампе, сва европска штампа је једногласпо грађење новопазарске железнице оценила као политичко продпрање Аустрије на Балкан. II докле се у штампи и јавном мњењу европском — само не у српском — устало противу политике освајања овако отворено, дотле су дипломација, доследна своме обичају, и одговорни државници то мало друкчије рекли. II ако је у сваком већем бечком листу било сваки час интервјуа са некпм анонимним државницима те нз Париза, Лондона, Петрограда и Рима (не казујући им имена) да они као представници званичних кругова друкчије мисле о новопазарској железннци него ли њихова штампа, опет се, на крају крајева, обелоданило да и државници и званични кругови свију великих сила, сем Немачке, исто то мисле што и њихова штампа. Разуме се, кад се оно, што мисле дипломате и државници, нреведе на обичан језик нас смртних. Најодређеније и на најкомпетентнијем месту проговорили су енглески министар спољ. послова сер Едуард Греј и вице министар спољ. послова Фридорис у Г. Дому, — 12. фебруара. И једап и другп изазвали су читаву буру у политичком свету. Сер Едуард Греј у своме говору утврдио је да Епглеска а са њом п друге велике силе, сем Немачке, не мисле ни онако наивно о аустријској жељезнпци кроз новопазарски санџак,