Delo

280 Д Е Л 0 што матерпју има заменити, le Bon пак застаје на етру, као основу материје. Остаје нам да видимо, зашто основни принцип одржања енергије нема смисла по le Bon-y и зашто је део енергије зват потенцијалном код њег апсурдан, као и то у колико су уздрмани и где данашњи основи механике и физике. Видимо из овога што је довде речено, и ако је материја смењена енергијом, енергија се излаже менама, ипак је остало једно стално код le Bon-a, то је етер и етерска енергија, која је узета као дата од искони, из које се остале енергије и силе јављају. Код теорије електрона материја је свезана са брзином и напад le Воп-ов на њу, не видимо да је много основан, што су електрони дошли на основу делића етра, када је у њој материја везана за брзину за енергију. Обе теорије смењују ранију инертну масу и материју кретањем, оним што је по класичној механици постало из силе и материје. Ш На основу могућности претварања физичкихи појава једних у друге, топлоте у рад, светлости у електрицитет и др. мора се усвојити поставка да све појаве морају нечег заједничког иматп; да су сви узроци постанка појава исти, и механистичко тумачење појава долази до закључка, да се сви појави састоје из материјалних кретања, била та кретања измеђ;у тела, атома, молекила и да баш овако схватање суштине процеса физичких и објашњава прелаз појава једне врсте у друге. У природи не постоје одвојени појави, нису топлотни појави изоловани од светлосних, ни ови последњи од електричних. Због наших чула и осећаја постоје појмови о разним квалитетима појава физичних. У природи нема нп топлог пи хладног, ни нижег ни вишег нивоа, ни црвених ни плавих боја, ни акорда и тонова како их наша чула саопштавају нама, све је то условљено прпродом нашег организма, и кад би се овај организам сменио другим, са више или мање чула, број би се квалитативних појава природних за наше сазнање смањио или увећао, и нама би без ока било све мрак или би са каквим новим чулима видели кроз заклоне данашње. Појави природни су кретања материјална. Чема изолованости међу њима, они се сваког дана претварају једни у друге и враћају се у првобитно стање тотално или делимички. Погрешно је узети да је