Delo

284 Д Е Л О зала је толико успеха и толико напретка да је то за дивљењб. У социјалној политици, у обезбеђењу раденика Немачка заузима прво место. У хигијенској и опште санитетској”иолитици, у привредној и финансијској политици Немци су постигли изванредне резултате. Државно и општинско старање о грађанима и свима њиховим потребама тако је развијено и толике је размере узело, да појединац почиње да осећа потребу државе, да је цени, поштује и воли... Отуда љубав према раду, према позиву и служби ма како она незнатна била. Отуда тачност и ред, какав се само замислити може. Тек кад се све ово зна, тек она се може имати тачна и јасна слика о Немцима. И зато би вредно било добити још једну књигу о Немцима, у којој би се овај позитиван рад Немаца, њихово друштвено уређење и њихов прилог општој култури изнели у потпуној светлости. Г. Тривунац је дао оно, што њега интересује код Немаца. За тачно познавање Немачке треба знати и друге одлике немачког народа. А кад боље упознамо Немце, онда ће отпасти многобројне заблуде и погрешна мишљења, која потичу од незнања и непознавања. А те заблуде само су нама штетиле, јер Немци немају шта од нас да науче, док би било врло потребно, да ми од Немаца много што шта примимо. Dr. Л. Марковић. Школске задруге као средство за боље васпитање ученика народних и средњих школа. Говорио на конференцији наставника народних и средњих школа и дечијих родитеља 16. фебруара 1912 године Др. Ник. Ј. П етровић. Одштампано из Просветног Гласника (1912, стр. 48. цена 050 дин.). Др. Ник. Ј. Петровић је још као директор II београдске гимназије отпочео рад на ђачким штедионицама и сада се после готово двадесет година опет враћа на то питање. Тада је професор Миленко М. Вукићевић написао у „Наставнику“ (за 1896. стр. 261 и даље) и чланак у прилог ученичким задругама за штедњу у средњим школама, а то је опет изазвало Стевана Ловчевића, да у једном опширном чланку с добрим разлозима устане против њих („Наставник“ за 1897., стр. 404 и даље). Али ни време ни Ловчевићеви разлози не учинише, да Др. Петровић напусти своје идејеОн нам их сад, наоружан многим фактима, поново износи, и то