Delo

ПОЗОРИШНИ ПРЕГЛЕД ПРЕМИЈЕРЕ У ПРОШЛОЈ СЕЗОНИ. Позоришна сезона језавршена једним романтичним комадом. Од Потапенка па до Војновића, имали смо прилике у овој сезони да чујемо и рафинирани Шекспиров стих и да осетимо Метерлинкову атмосферу. Са имагинацијама једног Александра Диме, Иговом речитошћу и, најзад, опрезношћу једног Сардуа (јер и г. Војновић помишља на нерве своје публике), аутор драме „Госпођа са сунцокретом", завршио је овим својим триптихоном овогодишњу сезону Народног Позоришта. Ако у Шекспиру и Метерлинку видимо две уметничке крајности, или, боље рећи, дЕа бездана која треба спојити, онда сем Ибзена — читава плејада француских (и других) модерниста, почев од ПЈера Волфа па све до Флера и Кајеве, била је на репертоару више репертоара ради, а мање уметности ради. Народно Позориште дало нам је у току ове сезоне близу тридесет премијера. Никада се није тако много журило, а рано сустало као сада; никада се није тако пажљиво водило рачуна о избору комада, а да се ипак дође до врло обичних резултата. Са скоро петнаест француских комада1 овогодишњи нам је репертоар 1 „Лутке“ комад у четири чина, од Пјера Волфа. „Пустолов", драма од Алфреда Каписа. „Генијални сликар", комад у 1 чину, од Тристана Бернара. „Буриданов магарац“, комедија од Флера и Кајаве. „Говори човек француски", комедија у 1 чину, од Тристана Бернара. „Рампа“, драма у 4 чпна, од Анриа Ротшилда. „Црвенко", од Ренара. „Жртве". драма Гастона Девола. (Гостовање г-ђе Сузане Депре) „С љубављу се не шали“, комедија од Мисеа. „Чича Лебонар", од Жана Екара. „Гренгоар", комад од Бонвиља (Гостовање г-ђе Силвен). „Аргатин“ од Ришпена. „Буктиње", од Кистемекера (Гостовање г-це Жилиете Кларел). Последња сцена из Метерлинкове „Плаве тице“ и „Свадба под револуцијом", од данског романсијера Софуса Михаелиса.