Ekonomist
136
9. — Тарифа кејског друштва предвиђа за транзитну робу 509 попустау свим кејским таксама. Како је наша зона стварно једна установа за транзит, то је потребно предвидети транзитни став за сву робу која пролази кроз нашу зону, без обзира дали иде у Грчку или друге земље,
3. — Постојећа концесија ослобађава од свих кејских такса робу грчке државе. Ми имамо тражити слично ослобођење од такса за сву робу наше државе. Исто тако можемо добити ослобођење и за све артикле намењене потребама реконструкције и функционисања наше зоне, пошто је слична повластица предвиђена за грчку слободну зону.
4. — Напоредо са нашом зоном, у солунској луци оснива се и грчка слободна зона, чија се улога своди на конкуренцију према нашој. Потребно је зато изрично предвидети да кејске таксе на нашем делу пристаништа неће никако бити веће од такса на кеју слободне зоне и у осталим деловима солунске луке.
5. — Кејско друштво тежи да наплаћује кејску таксу на сву робу која пролази кроз његову територију, без обзира Ha то да ли се служи или не кејским инсталацијама. Такав поступак треба изрично одбацити, у толико пре што ће многа наша роба, услед краткоће кеја (могу пристати уза њ свега 2 лађе средње тонаже), морати да се служи слободном обалом и да се укрцава у лађе помоћу мауна: кејску таксу има плаћати само роба која се служи кејом.
(Само се по себи разуме, да регулисање услова изложеног у првој тачци не зависи ни у колико од Кејског Друштва. То је питање које интересује грчку владу и које би се у споразуму са њом решило, док решење свих осталих питања зависи искључиво од Кејскога Друштва. Као што се види, овака солуција наших односа са тим друштвом има, поред лоших, и ту добру страну што не претпоставља сложене и несигурне рачуне и што омогућава брзо реализовање наше слободне зоне у Солуну. На терену, она се не бин много разликовала од прве солуције. Истина, службеници Кејског Друштва би водили рачуна о издржавању и раду појединих инсталација, али се они не би ни видели од наших чиновника, који би управљали свим пословима у зони, примањем и отпуштањем бродова, довожењем и одвожењем вагона, уто-