Ekonomist

312

њих је то забрањено и учињено, да управни егзекутивни персонал има довољно времена на расположење -за његов прави посао.

| Код нас је сасвим супротно. Кад сам питао шефа Беооградске и Зеничке станице: Како јег Имате ли много посла> — Одговор сам добио исти и од оног из Београдске и од овог из Сарајевске дирекције: „умори нас административна. служба; по цео дан сам везан за канцеларију и не могу да добијем ни мало слободна времена, да вршим свој прави. посао на станици!“

И није чудан одговор кад се види, шта све један шеф станице мора да ради у административном смислу.

Узмимо само као пример: начин обрачунавања материјала и инвентара по ранијим прописима за Сарајевску жељезничку дирекцију и по садашњим.

1.) Инвентар. Водила се је књига евиденције инвентара. и то на левој страни приход, а на десној расход. На заглављу сваке стране унесено је било 15 предмета, тако да је једна књига трајала 10 година а и више. Дневник материјала и инвентара у опште није ни постојао. Јављао се полугодишњи остатак (не месечни) инвентара и сваке четврт године промене, које су се десиле. О свему је водило контролу само Економно одељење које је имало за сваку станицу понаособ исказ о остатку.

Данас према чл. 143. правилника о раду оделења за рачуноводство и финансије, свака јединица којој се преда на службену употребу ма која врста непокретности или ма који инвентарски предмет, мора о томе водити рачуна у књизи инвентара по обрасцу Г. К. М, С. 52, а свако оделење водити о томе рачуна понаособ и укупно за све подручне им јединице по истом обрасцу ради контроле.

Ова се књига евиденције инвентара води по количини и вредности, те има укупно 13 разних рубрика, које ваља по пропису испунити. Сваки се поједини предмет има водити на посебној страни (по потреби и на више листова) ове књиге и то по новом именику.

(Осим ове књиге има се водити „дневник инвентара“.

Сваког месеца има се предложити претпостављеном оделењу преглед остатка и преглед утрошка инвентара, а исто тако и преглед остатка и утрошка материјала.