Ekonomist
455
могу се задовољити, дакле, изградњом једног солидног дебаркадера и постављањем модерних инсталација за истовар бродова, на кеју.
Питање, железничке шракције у зони претпоставља, исто тако, извесне неодложне радове. У самом почетку овога чланка истакнуто је да комуникационе везе између разних делова зоне, као и између саме зоне и солунске железничке станице, једва постоје: за сада, само један колосек иде од станице у зону, и тај исти колосек, пролазећи поред штала, служи да обезбеди целокупну везу између теренског дела зоне и француског молоса. На самом молосу, колосек који иде уз главни кеј и служи за истовар вагона, нема никакве непосредне везе са улазним колосеком (оним што долази од станице); вагони се могу довозити на њ само једним заобилазним путем око целог молоса, и то помоћу две постојеће окретнице. Под таквим околностима, потребно би било, пре свега, обезбедити јачу везу између зоне и железничке станице, што се може постићи постављањем још једног улазног (или излазног) колосека, који би се, на теренском делу наше зоне, разгранао у облику лепезе и тако образовао на том месту једну станицу за маневровање вагона, која је ту неопходно потребна. Узани простор код штала, који представља прелаз из теренског дела зоне на француски молос, требало би проширити насипањем једног дела „морске зоне“, како би се омогућило постављање другог колосека за везу између та два дела наше зоне. Само насипање мора не представља никакве нарочите тешкоће, јер је код штала море сасвим плитко, једва мери 40—50 см. Остало би, потом, да се обезбеди непосредна веза између главног кејског колосека и једног од улазних односно излазних колосека. У постизању веза, главни посао био би тиме завршен. Наравно, постизање веза није једини посао. Поред колосека за везу треба поставити и колосеке за истовар поред свих магацина који постоје или који ће се тек саградити, а паралелно са овима и колосеке за гарирање вагона који се, из кога било разлога, не би могли одмах истоварати односно утоварити. Кад се овоме додаду колосеци за предвиђени дебаркадер и станица за маневровање о којима је већ било речи, добија се цела слика о саобраћајном организовању наше зоне.
91%