Ekonomist

115

његови делегати, министри, труде се да изразе вољу народа. Али пређимо преко празних формула: одговорност парламента и министара у свакодневном вођењу јавних служби само је један мамац.“ ИМ даље следује све што смо ми већ чули шта он мисли о одговорности министара: Зато што нов режим обезбеђује одговорност, има правне државе у првом и пуном смисли речи.

Шардон најзад иде још даље, да сматра да ће се рад парламента чак и што се тиче самог законодавства састојати у контроли. „Када су г. г. Жорж Каен, Максим Лероа, Жан Крие, преносећи своја филозофска истраживања на домен одговарајући закона и уредбе, на живот права, означавали да закон може да иде за уредбом у место да јој претходи, и да, у овој материји, као и у свима другима, парламенти треба да постану органи контроле; када се у изучавањима још скромнијим, други објашњавали компликацију процедура, неефикасност толике контроле, пулверизацију одговорности, нико није веровао да проповеда јеванђеља, сви су имали барем ту заслугу да се потруде да виде изнад садашњег момента и њихових личних интереса.“

Кгед па politika Narodne Banke.

od Dr. Iva Belina

Zadaća je jedne savremene emisijone banke trostruka: 1. da vodi računa o zemaliskoj valuti, 2. da organizira platežni SaoObraćaj bez uporabe gotovine i O. najvažnije da, imajući prevlast na novčanom tržištu, podmiruje kreditne potrebe privrede na kratkoročnom kreditu.

Od ovih, u S 2 zakona o Narodnoj Banci nabrojenih zadataka, ne ispunjava naša Narodna Banka ni jednoga. Brigu o našemu dinaru vodi Generalni inspektor Ministarstva Financija, pa sve intervencije radi jaćanja ili stabilizacije dinara vodi Generalni ispektorat a preko Narodne Banke, samo 5е ргоуадаји devizne operacije ali za račun Ministarstva Finansija. Drugi zadatak Na-

8%