Ekonomist
99 је овим указао на разлику која постоји између географске и "техничке децентрализације, јер у првој се ангажују грађани, а у другој сами администратори. Али никако се не може примити да у другом случају синдикати чиновника раде само "у своме интересу. У колико је ангажован њихов лични интерес, то је само ради главног циља који се састоји у томе да се обезбеди интерес самих грађана одн. јавни интерес, и то је управо једна појава која се не може избећи у опште. Главни проблем правне, административне политике је баш у томе, да се органски споји индивидуални и општи интерес.
У истини о уништавању државне власти и друштва не може бити ни речи овде, кад је врховна власт контроле и директиве остала у рукама централних органа. Државна власт се може организирати на један или други начин, више или мање демократски, и власт државна или друштво тиме никако не долази у питање.
У своме страху од синдикализма, Бертелеми испушта, у својој критици Дигиуевих идеја у горњем смислу, једну елементарну ствар. Он цитира речи Дигиуа: „Опасност анархије "ће се избећи и координација разних служби биће осигурана одржавањем власти контроле ш надзора увек резервисаног за владу!“, и пита га: „О каквој влади ви говорите овде, драги и врло угледни колега, пошто сама влада неће бити више ништа друго него синдикат чиновника, будући да ће бити бирана од оних које ће држати и надзираватиг“')
У истини управљачи се не синдикалишу, јер то су ми-, нистри. Ргформатори јасно и шта више енергично праве разлику између политичких и стручних елемената, и право синдикализирања и учешћа преко синдиката у административним саветима задржавају само за ове друге. Ако би се допустило да се и они синдикалишу, онда бисмо ми били у једном друштву и држави сасвим друкчије структуре, на име у синдикалистичком друштву и синдикалистичкој држави. Како дакле остају управљачи одн. политички представници ван синдиката, то се ни у ком случају не може изводити з4кључак какав је извео Бертелеми.
Дигну има право. Отпор против техничке децентрализа-
1) H. Berthelemy, Comment reconstituer les services publics. (Revue Polić „“tfique et Parlementaire, 10. Fevr. 1993!, str. 199, 7