Ekonomist
147
"практичнијих последица. Тако је на пр. абсурдан S. 91. меничног закона за Босну и Херцеговину, према коме се само онда сматра као доказано да се радња или стан протестата не може пронаћи, ако се судски чиновник о том усмено обавести код месне полицијске области, па и то не имадне успеха. Данас се сваки судски чиновник мора распитивати чак и онда, кад му је унапред познатно што ће му Полициска област одговорити. За то би требало препустити увиђавности чиновника који подиже протесте, да он извиди како ће пронаћи радњу односно стан протестата, а не да се мора за то распитивати код месне Полиције. То вреди нарочито, ако сеусвоји начело да протесте могу подизати и поштански чиновници. Они ће сигурно на веома згодан начин разумети како се може пронаћи протестат.
Надаље би требало да отпане обвеза поседника менице да мора протествовати домицилирану меницу, ако жели да добије наплату менице од акцептанта. У најмању руку не би требао домицилијат као власник менице да буде код доспелости менице обвезан на декларациони протест. Тиме би отпало неоправдано разликовање домицилираних меница од меница са одређеним местом за исплату, а с тиме и све односне последице.
Подједно би требало да се не само протест ради неплаћања него и све друге врсти протеста ограниче на забиљежење само неопходно нужних чињеница и то из разлога, што посматрања која су довела до предлога ради поједностављења меничног протеста вреде не само у погледу протеста ради неисплате, него и за друге врсти протеста.
И. Ушицај више силе на менично-правне чине.
По 5 41. меничног закона за Б. и Х. да се могне вршити регрес против издатника и индосанта у случају изостале наплате мора се
1) меница презентовати на плаћање,
2) мора се протестом који се благовремено подигне доказати да је меница презентована, а да се плаћање није постигло. Подизање протеста је могуће на дан плаћања, а може «се обавити најкасније други радни дан иза дана плаћања. Ако «се благовремено ови менично-правни чини не предузму губи
10%