Glasnik Skopskog naučnog društva

3 Пракшична философија Петра Баршуловића 7141]

2 — Симеон Љубић је за библиографију Петра Бартуловића навео“ три књиге: Рагтала Апнса е Бесепће, Метела, 1795; Ерпоте ае! РутоПето е Кио!о ф: Масагзса, Ритомпе е Стата, Мепега, 1796. и Кагпспе Шеате, ч М]етоћ. сода. 1799.

Томе ћемо ми додати још четири Бартуловићева дела која смо нашли у загребачкој Свеучилишној Књижници :" Апбсо Рисапо „5. бабба Сћето Негзеротлпа даЏе Ватфате Кооте, Мепела, 1796; Мођи Апнса Кашпсћ ада Согтта богзса Хира Уагротаг, Мепеда, 1796; СЛготесоп, 1797; и најзад књигу која ће бити предмет наше студије, Ргиаепга Кетсатје [ Ореталот: Џтапе а Тит Месеззгата, Мепелла, 1796.

о Ра" Ае ће век Фот ера вон. а ЕЈ 3 вовта нв ата та ата аи |

. | РЕСЏРЕМХА | КЕТТИНСАНТЕ 1 ОРЕКА7ЛОМЛ ОМАКЕ | А ТОТТГКМЕСЕББАКГА 41 Самомтсео

ЕКАМСВСОХАМЕЕТО РОгСН •

КАОР А ВОЉОМ РОВ ИСИСИЕЈ

а

ГРАФИТА РОТ. а

ТАТИЋ |

РЕТКО ВАКТОВОМСНЕ | РЈ рве 5 и ин ита, | каља |

мења |

“ ЕМЕ-2; 1 А. мрссхси:

.. => .» К) “и

СОМ 11СЕМБА БЕ ГЏИРЕКТОЕ!.

9,0 бо ата“ азаћабце ги ћубаву дан бичут оваа Рао РАЈЕ

о табуа, ; КС А ЛОРА САВО

| Чебега"а “оваа ава» опавкине ву ћути атитаити"ао на 3 — Приступимо реконструкцији Бартуловићевећ практичне философије,

онакве каква се она налази систематски скицирана у овој књизи.

(Обратимо пре свега пажњу значењу самога наслова.

(Оно што се може донекле назрети још у самом наслову Бартуловићеве књижице јесте да је мудрост односно практика за њега динамичка исправљачка дисциплина: Руидепха Кетрсате | Ореталоп: Џтате а Тит Месеззата. Још у овоме наслову, иако нејасно, назире се ипак да за Бартуловића мудрост или практика није окрутни систем апсолутних принципа него динамичка управљачица људских радњи, која иде у стопу са њима и исправља их, даје им смисао и средства који су нужно ефикасни и успешни.

и то што се слабо и нејасно може тек наслутити у наслову, текстом

се развија до савршене јасности па чак гдешто и до лепе једне убедљивости.

·. += На почетку своје књижице Бартуловић прави пре свега дубоку иу своје време врло оригиналну разлику између науке с једне стране и практике односно мудрости с друге.

1 [об. ст, 2 Сигн. 30116. ИЕ Р Сар ДУШЕ