Glasnik Skopskog naučnog društva

780 Гласник Скопског Научног Друштва 8

се сближи сљ името на тракиско племе Кзапн“. То је мишљење, међутим, из основе погрешно, јер је по изворима, у којима нам је то име очувано очевидно да је и ово име месеца у вези с једном церемонијом. Упор. 5а»диа · 2007) Мажедбушу Шаубихоб тубе 7) Баубихоб Фуоџеуђ'Ест бЕ хаљаотоу ту стролеоџатоу (Нез. в. у. Шоубихе) и Еуау осу обу тф Боуф Можеббусс ход жоларифу тоџобое су (то фтиошвуос ша. з. у. суху( офу ·фромебоу, халажауву (== Ројуђ. 23, 10, 17; ТУ 1123 Ногт5сн), То чишћење, које се овде почиње, описује у. ХГ 6, 1 Еонпе Јизфгапаф! ехегс!из адуел [епарив, сшив зојетпе ез| гаје: сарџ! тефае сеп15 ртаесаа5ае е# рпог раг5 ад дехкегат, сит ехбз розјелог ад Јаеат мјае ропииг; тег ћапе алат ћозНат сорјае агтајае |гадисштиг. ргаефетшиг ргшто 'астапт атпа урзјотја општа ађ шета опотпе Маседотае теошт, дејпде кех трзе сит Шема зедшћиг, ргохшта езћ гесја соћогв сивјодезаце согрош5, розшетштп астеп МасеЧопшт сејета ти идо сјацаи (5) тоз егаћ, ЈазфтаНолја засто регасјо Чесштете ехетећиши е| Фмвав ЂИамат асјез сопсштеге ад зипшастшт рџспае (9, 10) па ЈиефеаНопе еј: Чесшви еј зитшасто Јшафего. рџспае. СЏЕТ. 10, 9, П и д.: Рјасе! ехетсишт равно тоге Јизтам Маседопшт гесез На |изате зоћн егапЕ пи ез, шЕ Ффивсјавае сага уасега шИшто 1 сатро,1п дџет дедисетефцг ехетстиз, ађ штадџе ађлсетећ! рате, ша 14 зраНшт агтан отапез зтатепћ, Липе едштћез, Шипс рћајапх. Њадче ео Фе, дчет ћше засто ЧезНпаџегап!. Хофман, код којег је овај материал, једним делом, наведен, указује на сличну лустрациону жртву код Беоћана (Воџотобс 8: бтуиооа хафарџбе Фот. жоубс ФСехотортубутоб тбу џерфу Фебефеу, РИЕ. Мог. 290 1), али одбацује мишљење ОТЕК. МОШЕЕ-а, Попег 1 304, да би тај бог, ако се жртва звала по неком 2ауђб, могао бити Аполон, пошто се псета жртвују једино Хекати или њој сродној Генетилис и Аресу. То је зацело био и узрок, што је КАЦАРОВ прећутно одбацио мишљење да је Багдихбе изведено од имена божанства Би»дде. Има, међутим, један извор који је избегао и Хофману и Кацарову, а из којега произлази да је Бауђихеб македонско име за Дреса. То је Јоапп. Куд. де тепеђиз 4, 34 стр. 92 (У/чепзећ): дуоџа де сотф (т. |. "Аово) хат' Пуоптојс пробас, буву хаћ Наудижос паоа Махедбо:». Питање порекла овог имена, тим је дакле, без сваке сумње, решено. |

Изузме ли се име месеца „одувјос (односно од императорског времена Адбоускос) које је по КРЕЧМЕР-У о. с. 247 илирско, а по ОШТИР-У, Арх. за арб. стар. [ (1925) 280 сродно с лат. ашитлиз, сва су остала имена македонског календара грчка. За питање порекла Македонаца тај факат, дакако, није од важности, као ни за питање положаја њихова језика у кругујезика древног Балкана, КАЦАРОВБ, Цар Филиљ, |. с.

хболва доуђас Махедолх Не.

За ту реч нема, бар колико ја знам, објашњења, које би данас било опште усвојено, ма да се око назива те македонске игре досада искупила цела једна мала литература.

У грчком језику налази се, како је познато, хаолог у значењу зглавак (увр Фт) хортоб). То је дало повода НЕЕКЗЕКРЕМ-овој хипотези: да је хболеа названа, можда, по томе, што су се играчи држали гл. хартоб, в. ех. Птга!. 422. У Ксенофонтовој Анабази налази се, међутим, опис игре хала, коју су, по његовом причању, изводили Енијанци и Магнећани, кад су пафлагонски изасланици били донели грчкој војсци мировне преговоре, а опис те игре, чије се име поклапа с македонским, не потврђује ни у чему Херверденово тумачење: 6 бЕ трбтос тђе друђосос Ту'9 џеу паролеџеуос та бтло спејре, ха. СерутАште пожуд џетастрефејеуос (бе фовобшеуос, Хуотђе 06 просбруетоц. 6 6' спедду прото, дтогутв, фртаааис та тла хол шфуетаа прфд тоб Себуоџс.хоћ обтог тадт спогоџу Фу Оофиф тобе тфу офАбу. ж ТЕХос 6 Хђотуе Стооб тбу Фубра жал тб Себуоб фтпфук. уфбте 05 хол 6 СерутАфтђе ту Хђотђу. ето порф тођс [обе (еббос дтисе 7. Хере бебејеуоу #Лагђув. Апађ. МГ 1. 2. У овој игри претставља се, мимички, нападај пљачкаша на земљораднике. Зато О. МЕУЕК, Нјескејзепз Јаћђ. Ри Казз. РАИ. ХХТ. 188 мисли