Gledišta

nas su važnija tzv. društveno-ekonomska znanja koja čine fundamente samoupravne aktivnosti proizvođača. To su znanja o osnovnim kategorijama političke ekonomije, kao i znanja iz oblasti samoupravljanja, odnosno poznavanja samoupravnih prava i dužnosti. Pretpostavlja se da sulh jekti informisanja poseduju osnovna znanja teorijskej fundamentalne prirode. Međutim, teško je očekivati velika znanja iz oblasti ekonomske politike, jer je za njih vrlo teško da prate njen snažan dinamičan razvoj, kao i stalna promene kojs se zbivaju u okviru nje. Zato najčešće i dolazi do pesimizma naših autora koji tvrde da su opservacione i analitičke mogućnosti neposrednih proizvođača veoma ograničene i da to dovodi i do pojava deformaoija u samom procesu samoupravljanja. Pojavno tako i izglo da, ali je pogrešno zadržati se na toj konstataciji i ne .pokušati da se oiikriju pravi uzrocd deformacdja. Inačajan subjektivan faktor je i samoodabiranje sadržaja od strane proizvođača u skladu s onim što im više prija ili onim u šta žele da se uvere. Niz istraživanja došla su dq podataka da Ijudi radije primaju informacije koje potvn đuju njihove stavove i mišljenja nego one koje dovode do njihovih promena. U okviru ovog momenta važno je pomenuti i tzv. samoocenu posedovanja potrebnili znanja i obaveštenja. Nije redak primer da se Ijudima čini da znaju više nego što i stvarno znaju. Posleđica toga je da se i manje aktiviraju u procesu obaveštavanja. ored subjektivnih čindlaca, na sistem obaveštavanja i obaveštenost proizvođača snažno deluju i mnogobrojni faktori. U prvom redu konkretna društveno-ekonomska struktura koja uslovljava organizaciju i karakter celokupnog sistema obaveštavanja u radnoj organizaciji. Na primer, tehnički i tehnološki nivo, kao i priroda proizvodnje, organizacija rada, obrazovna struktura, odnosi unutar i između društvenih grupa, veličina preduzeća i dr. Kao faktor koji se naročito ističc po svom značaju na sistem obaveštavanja u radnoj organizaciji javlja se dostignuti stepen samou> pravljanja, a u okvim njega posebno javnost rada.

INFORMISANJE U PROIZVODNIM RADNIM ORGANIZACIJAMA U USLOVIMA SAMOUPRAVLJANJA