Godišnjica Nikole Čupića

232 1>2е2љ 81:

— =, —— = = ==

пар Кожставтки Редиви, јер — јер су већ у његове кријеме владали појмови о зеветичноч жизугу Е потвеби за матасткре. И због тога, што су већ у вра Константина Бедиког владали „понови ЧЕОМ животу“ тамо вБетде дазеће, дазебо, у жарвкој АФрици, зђог тога дакде „не смета ављати“ да је цар Константин Велики саганастир у Требињу. Архимандрит Дучић не смета претпостављати. а ја бах ревао. смета претпостављати оно. што би Архитај желео, да се може претпостављати. рхимавдрит ПорФирије пише у Историји „Когда дарствовавђљ Константин ведита, нашество тодљко что начиналосђ вљ Егвштђ, ћи Спрји, а вљ Рни% и на всемљ западћ, "тантиноподаћ, Тракји, Македонји, гдћ и 1 ВЂ прочихљ областлхљ Константиновом мм· бндо ни одного монастнрз (Зосга ће. есс1. 13). Константинђ, ЕЗЕЋ мн знаемђ 0тљ Сократа, Созомена, построилђ много цер! христанљ, но не основалђ ни одного мо(Гивеђ. Н. Е. |. Х. С. 2. Ре «на Соп|, П. 1. ТУ. с. 36; Зостаг Н. Е. Г. 1. а 16).“ рхимандрит Порфирије каже дакле на осњаних извора, да Константин Велики није ни једнога манастира, а нап Архимандрит ) веди „да не смета претпостављати да је тин Велики саградио манастир Требиње у Вини. “ ли Архимандрит истиче најпре сумњу „о усти првобитнога постанка манастира Трео јест, сумња о том, да је тај манастир ош у ТУ веку, па одмах затим тврди, „да , претпостављати, да је манастир Требиње