Godišnjica Nikole Čupića

ПРИЛОШЦИ 238

и пива о ———ти и “~ ———— УРЕД ШЕ АЕ ~ 1 - БЕ

основао Цар Константин Велики,“ који је живео у ТУ веву.

Човек нашао, открио Требињски Поменик, у којега предговору неки незнани калуђер требињски из ХУП века узгред помиње, по „предању,“ да је цркву требињску основао Цар Константин с матером својом Царицом Јеленом, па место да примети или просто запита: тко ће то да верује, иди ко може данас у то веровати, а он бојећи се, да пе би запис тај, у ком то пише, изгубио што од своје вредности, кад би се то приметило, досети се и проди: „не смета претпостављати, да је Цар Константин ведики основао манастир Требиње.“

И кад је већ написао, да не смета, претпостављати, да је цар Константин Ведики основао манастир Требиње, баш се прохтело г. Архимандриту и даље претпостављати и он даље вели: „Могло би се претпостављати ћа и то, да је доцније запустио требињски манастир и да га је обновио српски краљ Милутин, — који се слави зидањем, обнављањем и украшавањем манастира, и цркава, јер — јер су заиста владали Травунијом и јересни владаоци.“ И због тога што су „заиста владали Травуни!ом и јереспи владаоци“ мисли г. Архимандрит, да би се „могло претпостављати ћа и то, да је доцније запустио требињсви манастир и да га је обновио срписви краљ Милутин.“ Но вакви су то ти јересни владаоци травунски — и кад су они владали у Травунији, и отвуд г. Архимандрит зна, да су Гравунијом владали ти јересни владаоци! Из ПорФирогенита и кролике попа Дукљанина није то могао сазнати г. Архимандрит јер нити у књизи Константина Порфирогенита нити у кроници попа Дукља-