Hanoar : list jevrejske omladine Jugoslavije

are.

ie, da ievreiski deo kod mešovitih brakova redovito otpada od Jevreistva i prelazi na stranu svoga neievreiskoga Dartmucra, IS da su deca iz ovakvih brakova u većini slučajeva nejevreji, mo ipak jedan, makar i razmerno mali deo, ostaje ievrejski, a s njime se unose i tudje primesine od kojih štetuje čistoća rasč. Na tai se način slabi jevreisko stablo i kvalitativno (čistoća rase) i kvantitativno (broi pripadnika). Svagdanie opažanje dokazuje aam, da u jevreiskoi rasi ima već priličan postotak tudjih supstanca, pa ćemo maći. osobito ı velikim gradovima. iOš VIIO maleni broji izrazitih ievreiskih tipova, dok naprotiv nalazimo mnoštvo tipova izričito ariiskog ili koje drugog neievrejskog tipa. Što se pako tiče kvantitativne štete od mešovitih brakova, to je dovolino da prelistamo statistike, pa ćemo se uveriti, da su potomci iz mešovitih brakova u velikoi većini nejevreji.

Poslednia faza asimilaciic, te prema tome fermalan prekid s Jevreistvom je krštenje. Razume se, da u mnogo slučaicva krštenia asimilaciia ioš ni izdaleka nije dovršena, pa ie tek druga ili treća generacija potpuno asimilovana SVOijOi OVOJ] okolini.

Naičešći motivi krštenia iesu socijalno iziednačemicč, DOstignuće bilo materijalnih bilo kojih drugih koristi, te prezir i omalovaženie vlastitog plemena. Tamo gzde su Jevreji radi svoga jevreistva zapostavliami i sprečavami u mapretku, tamo ie i pokrštavanie vrlo često. Naprotiv ondie gde se Jevreji prisilnim sredstvima nastoje privesti u krilo crkve, imade obično vric malo pokrštenika. Jer prisilna sredstva bude u.svakom čoveku otpor, i ono što bi Jevreji učinili sami od sebe, pod silu redovno ne Će učiniti. l)a is u sredniemu veku inkvizicija mesto lomača, izgona, prisilnih pokrštavanja i sličnih svetih sredstava. upotrebila današnia kulturna sredstva, sistematsko zapostavlianic. antisemitske ispade i podržavanie stalne mržnie u narodnim masama protiv Jevreja, danas bi broi Jevreia bio sigurno daleko manji.

Pokret pokrštavania naiživlii ie u cradovima i to zato, što su Jevreji u cradovima ponaiviše bankari, tvormičari i treovci. kojima u nihovi poslovaniun i napretku smeta njihovo Jevreistvo, i koji su već toliko asimilovani, da im prelaz . kršćanstvo-ne čini nikakvih poteškoća. A činienici, da se ipak razmerno maleni postotak Jevreja n zradovima krsti, treba tražiti uzroke pre sveca u osećaiu pijeteta prema vlastitim prefcima, te u nekoi tromosti i boiazni pred novim i nepoznatim i napokon, u mnogo slučaia, u osećaliu odvratnosti prema ceremoniiama. potrebnim kod krštemia i stidu pred vlastitim suvernicima. Mnogi napuštaju svoju veru, a da ne prelaze ni iednoi drucoj. neco ostaiu bez komnfesiic.

Sve {fe faze asimilacije okolini i otudivanja Jevrcistvu retko kada prolazi iedna gensracija, već to biva obične tako, da iedna ceneracija pripravlia teren za pokrštenie i otpad, a

223