Hanoar : list jevrejske omladine Jugoslavije, 15. 09. 1928., S. 195
Što vriiedi sva vika, sva reklama šarenih boja i progra, sve cilepanie u struie ı ideologiie, od kojih bi svaka tobože da donese spas i nov Život. Naoko vieruju mosioci ovoga programi u DUdućnost tocza Židovstva, ler zašto bi mu inače propovliedali SVOJE težnie. Ali oštro oko može lako da prodre kroz siaine liaske progzramatskili oklopa, koie navukoše učesnici viteških borba u našoj zajiedniči. Prodreš li im u dušu, vidiet ćeš prazninu, Šuplie mišta. Još sviletli doduše židovski plamičak, ali kanda samo zato, da potpunoj očainosti osvijetli šupliimu, nmevijerovanic u. DiG(00NONST, MEmoć i neodlučnost. j
Nitko ne vieruiece, zato nitko ne smije i me wiože da Dclgtristički prikazuie naš udes. U člancima možeš sve. Ali ako hoćeš da oblikuieš ličnost ı nienu sudbinu, onda we možeš sakriti istine. Svatko će odmah vidieti, edie prestaje istina, gdie počinje liičpa želia ili konstrukcija.
Nema u nas bezuvietne iskrenosti zato Se nitko e USUdule da razotkrije svu ništavnu ispraznost, Svu OčajHiu COlOtinlu svu glupu bezsadržainost toga našeza nazovižidovskog Žživotaren/:.
'"kogod počne da crta naše Žžidovstvo, morao bi da paie u kukanie nad neizbieživom smrću, kola se sve brže šulja.
Nema u nas bezobzimoga fanatizma, zato čak i vaslilantis ne smatraiu. vrijednim da iznutra, iz prazme dubine toga Židovstva prikažu niecovu skoru prcpast. A kako će cionisti da se dadu na tai posao! Ili će ih proglasiti veleizdainicima — ili će mjihov istinski prikaz utiecati nepovolino na prihode Keren Flaissoda i Keren Kayemetha. Ima malo liudi, koii mogu da budu toliko nesebični, te će s punom voliom i s neskršenom vedrinom ra“iti za budućnost židovstva, i ako im ice iasno,, da će ovai ogranak, već danas iadan i kržliav. otpasti priie sa stabla, nego Što će ono moći da, iz mladice primi novih sokova i da ih privede svim stanicama.
*
Jer: u člancima možeš sve. Svi to znadu, pa se stoga itko ne da uvjeriti člancima. Samo zato i smijem bez brige da izrelknem ovo mišlienie, ier znam, da ono ili ne će nikako prodrijeti do omill, u kojih nema nesebičnosti i židovske solidarnosti, ili ih barem ne će moći da uvieri o onome. što svatko oštrovid može i mora da vidi: da i maniak svake židovske beletristike u našemu Žžidovstvu dokazuie niegovu ialovost, ništavost ı srlianie u DONOT.
A u Erec Jisraelu počinie da se obnavlia židovstvo. S teškomi mukom, protiv, mnogih zapreka. Još će miliiuni tunta otići u {iutanl., ioš će tisuće liudi slomiti borba. Ali nema druge, valia izdržati, valia sve sile upraviti tome jedinomu ciliu Židovske sadašijiće. Neka se suše grane staroga debla, ako mu samo uspije da se NWKOTileni u tlu davne domaie, u koioi ga čeka nov ŽIVGI.
Gvr NaoiB uči.
195.