Istočnik
Стр. 230
источник
Бр. 10
нзашао из употребе, него су га се вијерни н послије држали, као што нам свједоче о томе и оци црквени: Григорије Назианзин, Јован Златоусти, Амвросије Милански и други За тијем спомињу источни подвижници IV. и V. вијека о обичајима агапа међу хришћанима. Као што напријед рекосмо Трулски Сабор 74-тим правилом и Лаодикијски 28-им правнлом изрично су забранили држање вечера љубави, а VI. вас. сабор то је потпуно и крају ирпвео, тако, да и ако су ове ц послије држапе као што је н. пр. било случајева у Ралији и Германији, гдје је бнло дозвољено новообраћенима да чине вечере љубави, то су инак ове — већ по своме карактеру — мало дичиле агапама првијех вијекова хришћанства.
Неколико одговора на гштање из свештенопастирске праксе. Светозар Грубач. — Надзирвтељ протопресвитерата сјеверпнскога и паро^ЈИОвосе.^ански. III. , . „Како и гдје се похрањују власи пострижвнога на светом крштењу . Симеон Солунски овако објашњана обред пострижења крштеаога: „послнје помазивања свештенпк стриже крстообразно власи на глави крштенога, дијелом за знак, што главом својом има он Христа, п што је дужан молити се непокривене главе, као игго учи апостол Павле (1 Кор. 11, 4 ), а дијелом н за то, да се тиме положи неки печат, ради чега и бива пострижење крсгообразно, да бн тако одбацио сваку сувишну помисао. Осим тога власи кршћенога приносе се Христу као почетак и жртва од човјечјега тијела. Потом јерарх или јерој узевши те власи, не баца их, како се то догађало, него полаже на освећеном мјесту". 1 ) •Узевши дакле у обзир значај и сврху овога обреда, нема сумње да је било сасвим умјесно питати: како и гдје би се најбоље похраниле власи пострнженога на крштењу ? Бацити их не смијемо, а у нашем Требнику за тај случај нема инструкције. Горе цитпрана пиформација цркв. оца, у овоме погледу доста је опћените природе и не казује сасвим одређено начин кпко, и мјесто, гдје треба похранити те власи. Ријечи ,,узети власи " и „ толожити их на освеЛвном мјесту" свештеници би могли узети и тумачити свакн по своме схватању Није тако.
*) Гл, 68. Новал скрижал!,: Гл. УШ Сгр. 366.