Istočnik

Бр. 22.

источгтик

Сгр. 539

него уводе у њу тишину, задовољство и наду. — Као што је сладак био за Дјеву Марију живот у храму, тако ће у свему бити награђени трудови л подвизи оних чистих душа, које иду путем истинског Јој подражавања. Они се воде Духом Утјешитељем в-к екгелТи и радоканТи, и привешће се једном вт*. хрлмт* ц.арект^, — у онај небесни дворац, гдје неће бити потребно измишљати забаве, како би се вријеме прекратнло^ иошто ни самог времена неће бити, него ће бити спремљена она непрестана сладост, која ће се протегнути на цијелу вјечност. Амин.

Псалтир. Из препарација „Увода у Св. Писмо." — Јован Енежевић, свештеник. (Скендер- Ваку ф). (Свршвтак.) д) Скупљање псалама у једну збирку. Зборник црквено-богослужбених пјесама — Ђ Псалтир и , какав данас постоји у употреби при богослужењу у правосл. цркви није одједанпут овакав постао Искупљање свију псалама, који сачињавају данашњу књигу Псалтир, није наједанпут учињено и изведено, јер је код старнх Јевреја било у богослужбеној њиховој употреби, много мањих Псалтира, па је од тих малих склопљен данашњи наш Псалтир. — То се види отуд: а) Шшо су од разних иисаца псалми т свему Псалтиру растурени. б) Из иримједбе једмог скуиљача исалама на крају 1 јХХ 1- вог псалма: „шконЧАША1А П^ШИ Ддндл ШНЛ 1(СГ!0м". в) Што су шалми наиисани у разно доба и у времену од Давида до Јездре. Скупљање псалама у један зборник, без сваке сумње, стајало је у свези са богослужбеном употребом старих Јевреја, јер је то било неопходно потребно за Левитске корове, а због тога, што је било неколико зборника псалама. Таки зборници псалама, или Псалтир, код старих Јевреја дијелио се на пет дијелова, што нам потврђује на крају прва четири дијела формула литургичког благослова Први дио тога Псалтира састоји се из четрдесет псалама и то од (I — ХЕ.) псалма, па на кр&ју четрдесетог псалма стоји формула: „Б лдгомокжђ Готодк Кбг^ јдрлрмекђ Ш к^ка н до / к8дн, к&ди, Д /иинк, А/иинк Други дио тога Псалтира састоји се из тридесет и једног псалма и то од (Х1Л.—БХХ1 -вог), а на крају тога задњег стоји формула, нли славоеловље потпуно слично првоме. Трећи дио састоји се из седамнаест псалама и то од (БХХП.—ГјХХХУШ мог) а на кра]у са благословом. Четврти дио састоји се као и трећи из седамнаест нсалама и то од (1јХХХ1Х .—СУ-тог), од којих се задњи псалам завршује опет са славословљем. И најпослије пети дио оастоји се из четрдесет и пет псалама и од СУ1. СБ-тог, а тај СК псалам као да нпје ништа друго него завршетак тога истог дијела, са посљедњим литургичким узгласом јеврејске ријечи : АллиЛ\'а и .