JUS standardizacija
a) Uvod
\vaj deo mora da prikaže odnos organiza= cije na nacionalnom nivou prema medjunarodnom Sistemu i Opšti pristup pri njego= vom sprovodjenju.
Ovaj deo mora da obuhvati:
- organizacionu strukturu;
- izjavu u vezi sa odgovornošću za četiri frunkcije koje Sistem zahteva i to: upravljanje, standardizaciju, nadzor i metrologiju (kalibraciju), sa posebnim osvrtom na Nacionalnu instituciju za nadzor i kontrolu;
- postupak u slučaju žalbe na odluke Nacionalne institucije za nadzor i kon=rot – izjavu o geografskoj oblasti koja je u jurisdikciji Nacionalne institucije za nadzor i kontrolu;
– izjavu o tehnološkim oblastima koje su u jurisdikciji Nacionalne institucije za nadzor i kontrolu.
O
Priznavanje proizvodjača, isporučioca i neutralnih ispitnih laboratorija
Ovaj deo mora da sadrži opis postupka u vezi sa priznavanjem.
c) Kvalifikaciona ocena komponenata
Ovaj deo mora da sadrži opis poslova sprovodjenja kvalifikacionog ocenjivanja kompomenata. d) Usaglašenost kontrole kvaliteta
Ovaj deo mora da sadrži opis postupka pri sprovodjenju nadzora usaglašenosti kvaliteta komponenata.
e) Atest o usaglašenosti
Ovaj deo obuhvata opis postupaka pri primeni kontrole usaglašenosti kvaliteta !:omponenata sa zahtevima sistema, i ako je moguće, uz njega priložene potvrdjene rezultate ispitivanja partije.
:) Osnove Nacionalne institucije za nadzor i kontrolu
Ovaj deo mora da sadrži osnovne podatke o laboratorijama, stručnom kadru i ostalim raspoloživim uslovima. Kada mogućnosti za ispitivanje ne postoje u Jednoj
sada je Jedanaest zemalja podnelo ove izveštaje i rezultati su vrlo zanimljivi. Pošto je OVO prvi krug usvajanja kandidovanih Nacionalnih institucija za nadzor i kontrolu, niko još nije potpu= no siguran da li je dato dovoljno podataka za svaki cd kandidovanih institucija. Za odgovor se mora sačekati sledeći sastanak privremenog Nadzornog koordina-ionog komiteta koji će se održati u Ženevi u novembru 1978. godine.
pripreme za posete radi verifikacije
Za zemlje - kandidate Je važno da podnesu Nacionalni zvanični izveštaj, ali je prirodno da druge zemlje, zainteresovane za usvajanje, žele da vide vlastitim očima stvarne uslove navedene u nacionalnom i zvaničnom izveštaju.
Ova se činjenica zahteva u Sistemu. Mada delikatne, poverljive i mada se teško organizuju sa gledišta putnih troškova, posete rađi verifikacije se planiraju tako da obezbeđe da svaka kandidovana Nacionalna institucija za nadzor i kontro= lu bude posećena od jednog ili dva predstavnika iz svake od tri druge Nacionalne institucjje za nadzor i kontrelu, U početnoj fazi pomenute Nacionalne institucije za nadzor i kontrolu mogu biti kandidati takodje.
Rezultati poseta biće poznati u proleće 1979. godine i, ako sve bude u redu, nadzorni deo Sistema biće u mogućnosti da otpočne sa sprovodjenjem sređinom 1979. jodine.
osnovni standardi
Za uspostavljanje Sistema neobično je važno da odgovarajući standardi budu uradjeni i usvojeni do 1980. godine.
Načelno govoreći, izgleda da će standardi, i to pre svega IEC standardi, biti gotovi na vreme. Treba imati u vidu da se od pre sedam godina permanentno razmišlja M okviru TEC=a o profilu, TEC sHi:s= tema za ocenu kvaliteta elektronskih komponenata.
Zbog toga su ključni IEC tehnićki komiteti
zemlji, u ovom delu se navodi gde se ova ispitivanja i merenja vrše. potkomiteti koji donose standarde za ele}htronske komponente već u akciji da bi se moglo da otpočne sa sprovodjenjem Sistema. Od velike koristi će biti iskustvo i rezultati do kojih se došlo u okviru CENELEC Komiteta za elektronske komponente (CECC) a koje treba da razmatraju IEC tehnički komiteti i potkomiteti.
g) Nacionalna dokumenta
U ovom delu se navode bilo koji odgova-– rajući dokumenti koji obezbedjuju dopunske podatke a koji su na raspolaganju zemljama - članicama na zahtev.
Potrebno je još Jednom ponoviti da se kva·itet elektronskih komponenata zasniva na
Ovo je pojednostavljeni oblik zvaničnog ızveštaja koji daju članice Sistema. DO
31