Naša pošta

42

ђивања желевничке мреже, од раввоја привредног и културног вемље, као и од мера које администрација у овоме раду предузима данаш саобраћај што потпуније одговори стварним потребама земље.

Али желевничку администрацију на побољшавање услова. саобраћајних не гоне само правилна схватања водећих кругова, да услуге које железница чини пословном свету, треба да буду на потребној висини, већ и извесни разлози много деликатније природе.

Опште је познато правило, да је железнички саобраћај

једна. врста монопола, да се тај монопол примењује под извесним условима, који произилазе и из карактера железничког предувећа, као и природе саме службе.

Али суверено господарење локомотиве дугим и брзим транспортима почиње донекле да се мрачи појавом аутомобила и васкрсавања путева, који су ва дуго време имали један споредан значај. Старе и некада искључиве комуникације старог и средњег века — путеви детронисанису појавом локомотиве и остављени да послуже ва искоришћење локалних подвовних "средстава и ва трансвервално наслањање на поједине железничке правце.

Џиновски развој прошлог столећа железнице, резултат је високог квалитета локомотиве као подвовног средства у упоређењу са анималном вучом возова.

Последњи рат је донео саобраћају један нов фактор, са којим се мора рачунати, а то је аутомобил. У почетку као спорт, а ватим као скупо и компликовано подвозно средство, аутомобил се у току рата усавршавањем и својим драгоценим особинама. пласира између локомотиве и анималне вуче возова, и васкрсава значај путева. Он њима господари, поуздано осваја. одређено место у саобраћајним односима и чини да је друштво обогаћено једним новим важним проналаском.

Аутомобил ивавива читаве поремећаје у саобраћајним односима и поставља нове вадатке грађевинској политици. Јер ивмеђу саобраћајних средстава и пута треба да постоји равнотежа. Е

Ти поремећаји који увек прате сваки нов појав и значајни напредак у саобраћају, привукли су извесне одређене терете на путеве,који су раније ишли шинама. Нарочито она роба која не трпи претовар а и може да поднесе скупље тарифе, иде путевима и до 150 км дистанце, може да. нађе и известан рентабилитет вуче код аутомобила. Али није у питању једино и искључиво рентабилитет вуче већ и много већа еластичност, покретљивост, директна достава адресанту и лакше прилагођавање транспортним условима и навикама пословног света, као и коришћење целокупне мреже путева.

Желевничка администрација осећа присуство једног такмаца, који јој истина још не вагрожава пословну домену, али м

О а ка