Naša pošta

68

· свог пројекта, по кому би се виделе њене идеје водиље, основе рада и циљеви.

Позвани се налази пред питањем: да ли може усвојити. Уредбу која отступа од двају, у даном случају основних законар Да ли може отступити, користећи се цитираним овлашћењем Фин. закона. Овлашћењем које није ни по садржини ни по форми — као оно које је истим Фин. законом добио Министар финансија у погледу организације и права. особља подручног му ресора (чл. 62, тачка 20, 21, 23). И баш та разлика у доношењу овлашћења Министру финансија и онога Министру саобраћаја, (тачка 7 чл. 40) отежава. преблем за ресор саобраћаја. Министар финансија је тамо. овлашћен да може донети детерминисане уредбе и прописе: изузетно од у даном случају основног Ч. 3.

Пројекат Управе пошта не води рачуна ни о клаузули овлашћења датог Министру саобраћаја, да може прописати Уредбу о организацији администрације и предузећа у ресору саобраћаја. „Уредба“ је у једнини, и према томе морала би бити једна уредба за читав ресор. Још једна незгода. Али не испитујемо овде опортунитет већ правну основу..

Мислимо да би требало да се састави комисија која ће питање свестрано проучити.

Народно претставништво је на окупу, па би се могла с успехом добити законска основа, или путем закона нормирати питање устројства п. т. струке и њене спољне службе. Интерес државне службе то би захтевао. У Народном претставништву нашло би се и разумевања и потпоре за тај посао.

Наше је мишљење о том устројству, почињући од назива „Управа пошта и телеграфа“ као и начину нормирања,, сасвим различито од оног који се предлаже. Различито је и по томе, што пројекат не води рачуна о елементарним правним дистинкцијама: шта се нормира законом, шта уредбом шта правилником Део о особљу и његовим правима такође није без приговора. Извесни редови особља нису довољно. заштићени. Претставници удружења п. т. службеника нису ни били позвани да узму учешће у комисији за претрес пројекта Уредбе. О њиховом апелу било је речи на стр. 196 „Наше поште“ за јул 1932. — Нисмо мишљења да се то конфондира, јер то само собом кочи да п. т. струка добије своју правну основу и своју бољу и целисходнију организацију, а њено особље положај и права које заслужује. У томе је почетак препорода струке. Од тога зависе крупни и озбиљни задаци и интереси државне службе и фиска.

И. УРЕДБА И ПИТАЊА ОСОБЉА | -

Према одредби 1 става 5 48 Фин. закона за 1933/34,. који је ступио на снагу | априла 1933, Министар саобраћаја.