Naša pošta

263

дело из своје стручне области, оптерећен женом и децом, па као такав потребитији је од онога првога»! Није, дакле, у предлагању одлучивао научни интерес већ оно лажно 0сећање севапа и великодушности о коме смо напред говорили. - Ако сад пођемо са Адлером и аналишемо овај замршени комплекс осећаја „севапа“ т. ј. лажне болећивости и лажне великодутности, нећемо ту наћи ама баш на трунке оне човекољубивости и тананости осећања које рађа чувство алтруизма, већ напротив, један комплекс нижих осећаја дубоко укорењених у потсвести, а затим искристалисаних у једно јако осећање мржње, која долази, од сопственог осеБања слабости и немоћи и тежње ка показивању моћи, ка потврђивању сопствене маловреднеи малозначајне личности,

Ми смо овде психолошки ухватили и приказали један тип, који није редак у друштву, још мање на истакнутим положајима у разним администрацијама, Незнамо што је негдашњи господин министар рекао своме референту, кад је сазнао да предложени господин, који није написао ни једну стручну књигу, не само да нема деце, но да није никако ни жењен, то је кабинетска тајна, свакако није га похвалио, али је његов акт анулирао и место наставника дао одличном писцу и стручњаку. Сада, за свакога је јасно, да после овакве, подвале и открића томе господину није било више места у врховима државне службе. Што се он ипак одржао, разлога треба тражити на другој страни, може бити опет у севапу, али то је, за нас, у овом случају сасвим споредно. Много важније је и за нашу тему иод много више доказне вредности, што се наредне године поновио исти случај. Стручни писац и наставник и друге године, као и претходне брисан је без икакве своје кривице из списка наставника Више п. т. школе, з доведен је онај квази ожењен господин са ситном дечицом, да се сиромах помогне, и он, и стручна настава и стручна књижевност уопште!

Други је случај исто тако рељефан као и овај. Из наставвог плана и програма п. т. школе прогнана је још од 19247. Историја Пошта као предмет за изучавање развитка п. т. установа, не само наше земљено и целога света, иако је она један део опште и културне историје човечанства. Овај остракизам има такође своју историју _коју нећемо овде препричавати. Главно је, да је један Министар саобраћаја, на предлог и писмену претставку једног компетента, решењем својим наредио да се Историја Пошта уведе у школски програм и препоручио да се избор наставника изврши конкурсом, као што је претставком и предложено, али ова је наредба остала мртво слово на хартији. Једне године није био предвиђен овај предмет у програму школе, па ни новчана сретства за хонорар респективном