Naša pošta

7

7) Телефонски ланац. (Сјтсин (ејерћотдаие). Телефонски ланац, (у смислу чл. 2 ал. 8 Међ. Телеф. Правилника) јесте она електрична веза, која омогућава успостављање саобраћаја у оба противположена правца између двеју телефонских централа. Кад овај ланац веже дзе телефонске централе у двема варошима једне исте земље, онда се зове: међуградски телефонски ланац, за разлику од међународног телефонског ланца који везује две телефонске централе у двема разним земљама, У овоме случају; две тако непосредно везане телефонске централе једним међунарозним телефонским ланцем зову се: „главне или челне линијске станице“ (Вигеаих «Сје де Прпе.)

Примедба 1) Треба разликовати, са гледишта физичког састава линија: обичне телефонске линије (ланце) који су потпуно метални, било да су створени или фантомизирани; па онда дупле и четворне ланце (са Ји 4 жице); затим, телефонске ланце који се експлоатишу помоћу наизменичних електричних струја носилица великих ферквенција с јелне и рздиотелефонских ланаца с друге стране који нису потпуно метални ланци и употребљују се за радиофонске везе.

НП) Исто тако треба строго разликовати извесне изразе који се употребљују нарочито у радиофонској трансмисији, а олносе се на телефонске линије и манипулације на њима. То су: специјалне и удешене линије, (или водови, ланци); Затам говорне и резервне ливије, и најзад: дирекшне линије и линије комбиноване из помоћних линија које служе за директни саобраћај у случају разних техничких сметња и преокупираности директних линија.

Ш) Врло често у експлоатацији: вод, ланац, линија, пуш и правац имају исто значење, према чему су све речи синоними, али их и као такве треба ипак разликовати. Ову разлику треба нарочито имати на уму онда кад је реч о нормалним, помоћним и принуђеним путевима којима полазе или долазе телефонски говори. У даљем току излагања ми ћемо те разлике јасно подцртати.

8) Дирекшни (непосредни) саобраћај. (Сопптшисаноп фтесђ. У међународној телефонској служби (в. чл. 2 ал. 12 међ. прав.) зове се именом: „непосредни саобраћај“ онај телефонски саобраћај који је успостављен помоћу само једног јединог међународног ланца.

9 Трангишни (пролазни) саобраћај. (Сопштштсаноп де Ккапзу, У међународвој телефонској служби (в, чл. 2 ал. 13., Пр, зове се именом: „транзшини саобрћај овај телефонски сасбраћај за који је нужно употребити више од једног међународног ланца.

„Просш транзишни саобраћај“ зове се онај за који је нужно употребити само два међународна ланца.

10) Време чекања на једној међународној линији (ланцу) или групи ланаца. (реја фабепје 35и7 цп стеше шеетпанопа!] оп зис цп ггоџре де сЕесииз ) То је оно међувреме које протекне, од тренутка кад је телефонискења главне, (челне), полазне линијске станице примала све појединости које садржи један захтев за разговор до тренутка кад се успостави телеф. нска вез), или до тренутка када би она могла бити успостављена на једној траженој међународној линији или групи ланаца.

11) Целокупно време чекања за један међунеродни телефонски разговор. (06181 [0141 ф абепје рошг ипе соптишсаНоп шееспаНопа!) То је оно међувреме које протекне, од тренутка када позивач престане да даје појединачне ознаке које прате његов захтев за разговор до тренутка ка. да је веза успостављена са претплатничком станицом или позваним лицем, или пак, кад се ради о успостављању веза за неки разговор са извесним лицем, кад се позвано лице не може наћи, до тренутка када позивач буде извештен, да позвано лице вије присутно кли се не може прон:ћи.

12) Просечно време чекања на једној линији пили групи ланаца. (Реја! тоуеп Ф'аНепе зшг ип сетсши! тагпаНопа! оџ ип огопре де скгсши5.) Тако се зове просечна вредност чекања изражена у минутима и срачуната за време часова најживљега рада на једној међународној линији или групи линија. ;