Nemački budžet

169

ограничење. Код прихода пак, буџетско право Народно Скупштине веће je, него Рајхстага, iep по чл. 34. закона о држ. рачуноводству; „Без одобреног или продуженог буџета... не могу се... приходи наплаћивати. “ Ова забрана односи се дакле на све приходе, док се у Немачкој не би могли да наплаћују само нови, буџетом предвиђени, приходи и матрикуларни прилози. Према овоме наше законодавство je више демократско, него немачко. Законодавство Немачке Царевине и овде je потпуно под утицајем пруског законодавства, где je тежиште буџетског права у одобравању расхода, а не у одобравању прихода. Међутим од већег je значаја одобравање прихода. Боље je ставити владу y нелегално стање чим покуша да прикупља приходе без одобрења парламента, него јој дозволити да прикупља приходе, па јој онда забраните да чини издатке. Кад влада већ има новац у рукама, њој неће бита тешко да чини и издатке, ма колико они били незаконити, док, с друге стране, влада која покуша бесправно да скупља приходе, може наићи на отпор, који he јој онемогућити сваки даљи покушај. Порески обвезници би имали право да чак и силом одбију незаконито скупљање порезе. Систем дванаестина, који, као и свако провизорно стање, није за похвалу, одомаћио ce у српском, као и у немачком буџетирању. Ипак je једна добра страна ььегова у томе, што се тада вотирање буџета врши у времену, кад je нов буцетски период већ почео, те се помоћу потреб-