Nemački budžet

170

них корекција у буџетском предлогу могу да учине тачнија предвиђања. Систем дванаестина у Србији помера почетак буџетске године на време после 1. јануара, што je, као што je раније поменуто, више за препоруку. Дванаестине предвиђа чл. 33. закона о државном рачуноводству, где се вели: „Ако Народна Скупштина није могла да утврди нови буџет пре 1. јануара, она може продужавати привремено буџет истекле рачунске године, све док нови буџет не буде утврђен. Предлог законски за продужење буџета за једну или више дванаестина мора бита поднесен до десетог декембра. “ Још један случај продужења старог буџета у Србији предвиђа се у чл. 174. Устава; „Ако je Народна Скупштина распуштена или одложена пре него што реши буџет, Краль може продужити, уз пристанак Државног Савета, буџет истекле рачунске године најдуже за четири месеца.“ Иначе важи принцип да: „Државни буџет истекле буџетске године не може ни у ком случају ни облику важити више од године дана, осим оне за коју je првобитно био одобрен“ (Чл. 33. закона о држ. рачуноводству). По моме мишљењу, и Рајхстаг и Народна Скупштина имају право, да одбаце буџет у целини. Специјално о Рајхстагу било je раније више говора (в. одељак: „Одбацивање буџета“), а да се то право мора признати Народној Скупштини излази још и из тога, што je Србија парламентарна земља. По тексту чл. 34. закона о држ.