Nemački budžet

171

рачуноводству : „Без одобрен о г... буџета... не могу се ни издаци чинити ни приходи наплаћивати“ могло би се закључити, да je и у самом законодавству предвиђен случај одбацивања буџета у целини. У случају потпуног одбацивања буџета у Немачкој се не би могли да чине никакви издаци, али би се могли прикупљати приходи, који се оснивају на постојећим законима. У Србији je овај случај предвиђен у чл. 34. закона о државном рачуноводству: „Без одобреног или продуженог буџета у смислу чл. 173. и 174. Устава не могу се ни издаци чинити ни приходи наплаћивати... Од овога се изузима само исплата интереса и главнице државних дугова сталних и привремених, ако су на основу закона учињени.“ Пошто je вотиран и санкционисан, будет се уНемачкој публикује у Reichs-Gesetzblatt-y и то само по главама, док се у Србији публикује у Српским Новинама и по партијама и позицијама (чл. 47. закона о држ. рачуноводству). Уз предрачун прихода и расхода штампа се и финансијски закон, који je у Србији много опширнији и садржи много разноврснијих одредаба, него у Немачкој. По чл. 44. закона о држ. рачуноводству, финансијски закон мора да обухвати : 1) укупну суму расхода буџетом предвиђену ; 2) укупну суму прихода буџетом предвиђену; 3) разлику између прихода и расхода, као и начин њеног изравнања ; 4) укупну суму по благајничким записима која може бити у оптицају ;