Nemački budžet

179

штина не може прећи на друго читање предлога о буџету пре но што сврши и на другом читању претрес законског предлога о Завршном Рачуну... и о њему не доносе своју дефинитивну одлуку“.

5. Буџетско законодавство. Немачка Царевина нема сопствених (царевинских) закона, који се односе на буџет, У њој ce примењују пруски закони. Тако пруски Закон о буџету (Gesetz, betreffend den Staatshaushalt) од 11. маја 1898. год. важи de facto и зацаревински буџет, у колико га je могуће применити на царевинске институције. Такође Рачунски Суд ради на основу закона од 1872. године, који важи за пруску Велику Рачунску Комору. РЬега допуњују: инструкција за Рачунски Суд од 1875. год. и контролни закон од 1910. год. Покушаји, да се донесе специјални закон о државном рачуноводству, у коме би били изложени сви прописи, који се односе на државни буџет, као и покушаји, да се донесе закон о Рачунском Суду, нису успели. Разлоге за ово треба тражити у односима који владају између Рајхстага и владе. Пошто не постоји парламентарна владавина, у Немачкој се стално води борба између владе и парламента, између њих постоји увек неповерење. Отуда су законски предлози о државном рачуноводству и Рачунском Суду увек претрпели у Рајхстагу такве измене, да их влада (односно Савезно Веће) није хтела да потврди, 12*