Nemački budžet

Разуме се, да су се те измене поглавито односиле на ограниченна, која je Рајхстаг желео да постави влади и на права, која je он хтео да добије за себе. Сасвим je обрнут случуј у Србији. Ми смо увек стизали, да за све донесено закон. На сваки начин, да je то добро, што смо ми тражили гаранције у законима и установама, а не у личностима, али није за похвалу, што су закони обично рађени врло брзо, без довољно претходних студија. Последице су тога нејасност и празнине у закону, тешкоће у његовом примењивању. Такав je случај и са Законом о државном од 6. марта 1910. године, којн садржи одредбе о изради, вотирању, извршењу и контроли буџета, а сем тога и одредбе о уговорима и набавкама, којима ту није место. Ипак Закон о државном рачуноводству, заједно са Законом о уређењу Главног Државног Рачуноводства од 5. маја 1911. године, представља један огроман корак у напред. Они су један део започете реформе нашег целокупног финансијског законодавства, која по своме значају и величини заслужује пажњу и нризнање нас свију.

180