Nova Evropa

ући у састав У праве над Народом предвођен од Српске Владе. Овака измена претпоставља не само снату и велику активност појединих јужнословенских вођа, који би знали задобити ва себе Јужне Словене ван Орбије, н радити у њихово име, већ претпоставља, на друтој страни, и велику државничку увиђавност и широкогрудост званичне Србије, која он требала да увиди пи осети унапред огромну потпору за народну политику од оваког удружења и стапања са. народним првацима ван Србије у најтежим часовима када се решава заједничка судбина. За овако важно тело н важан задатак. са свима претенсијама и правима ни дужностима који су с њиме скопчани, данашњем »Јужнословенском Одбору« недостају главни услови: не репрезентујући све наше покрајине подједнако. или не репревентујући нх никако, ни они чланови који се налазе у њему данас нису организовани ни споравумни, већ су расути на све стране и развједињени и по местима н по мислима. У њему нема представника Србије и Црне Горе, нако зато нема, више разлога. У њему се главна сната. трошила и још увек троши око личних питања и неспоразума. Он данас не репрезентује ни уједињено Јужно Оловенство, ни уједињене Јужне Словене само из Хабсбуршке Менархије каква је била пре овог рата, те он овакав какав је нема права на опстанак. _

У данашњим нашим приликама може онти смо двоје: или Српска Влада мора предводити Јужне Словене (помогнута од њих ну јединству са њима, у којем случају има повући све последице н неправити разлике између народа у Орбији н народа из Аустро-Угарске, или мора подредити себи »Јужнословенски Одбор« као орган који ће вршити неку позитивну и корнену функцију у послу што се има свршавати. Извор и легло неспоразума н недогледно рђавих резултата биће, за коначно решење народног питања, ако остане двојство у вођењу народне политике, — Српска Влада водиће народну политику на једну страну а » Јужнословенски Одбор« на другу; живиће у заблуди да иду истим путем а у ствари радиће сваже за свој рачун. Свет ће мислити да ми знамо шта хоћемо, а кад дође одлучан тренутак, видеће сви и видећемо н ми сами, да нисмо

начисто ни у начелу а камо лиу појединостима. Онда. ћемо хтети да

брже боље све уредимо. али ће бити доцкан,

M. Ћурчин.

Народно здравље.

Окружне болнице. | Ceterum censeo: Децентрализација назпег здравственог уређења је главни услов нашег здравственог "уређења. Дотакао сам се раније донекле двеју тачака о томе: прва је бнла, окружни лекар, == спе=

дијално образован за свој посао, лекар који неће н нипошто не. еме >терати праксу«: друта: је, окружна здравствена самоуправа. - Треће

414.