Nova Evropa

500 коњских снага). — Исто се тако вредно ради на електризацији државних жељезница, те ће отварање промета, на неким деловима, пруге уследити још овог лета. Пре неколико месеца доготовљена, је прва електрична локомотива. за брзе влакове, која засад служи за покусне вожње, те по чијем се моделу сада граде још седам сличних машина. Кад се све ово узмву обзир, изгледа оправдана нада, да ће аустријска трговинска биланца, за неколико година бити знатно растерећена, за своје ставке угљена.

И на пољу производње животних намирница учињени су знатни кораци унапред, те има изгледа, да ће се потребе брашна, крумпира, млека и масла, за сразмерно кратко време моћи покривати потпуно од домаће производње, док бе се увоз јаја моћи знатно снизити, а, увоз меса и маств компензирати извозом рогате марве, те тако и та рубрика учинити 6езопасном за трговинску биланцу.

Резултати трговинске биланце су, на крају крајева, ипак само последице опште трговинске политике, те од ње управо све зависи. И у Женеви је савет Друштва, Народа увидео потребу, да се цела, трговинска политика Аустрије и држава, које су наследиле бившу Монархију стави на нове основе. Ове се основе могу установити једино узајамним утаначењима, која ће водити рачуна о природним животним условима сваке поједине државе. Представницима, Републике Аустрије препоручен је у Женеви овај пут, па, је аустријска влада, одмах након довршења, потребних законодавних послова, ради извођења, Женевскога. Споразума, овој задаћи обратила, сву своју пажњу. 17. фебруара т. г. биле су припреме за трговинске преговоре предметом потанког расправљања, у уреду савезног канцелара, при чему су одређене линије којима, Бе се поћи. ;

Као што је познато, Аустрија је прво утврдила уређење свога, трговинског промета са Чешкословачком. Затим је покушала обновити опет редован трговински саобраћај о Маџарском; али нако су канцелара, Сајпела, у Будимпешти предусретљиво дочекали, практичнога успеха није било, ради тога што је мамарска влада, принуђена, да, се бори за одбрану вредности свога новца, нажалост употребила, исто оно оружје са две оштрице — забрану девиза, и извоза и увоза, валута — као раније Аустрија, које се оружје показало најштетнијим за, привреду а уједно и потпуно бевуспешним у погледу одбране вредности новца,

Међу наследним државама, за куповину и продају робе, Аустрији је, поред Чешкословачке, најближа, Југославија. Југославија располаже животним намирнипама које су Аустрији потребне, а Аустрија продукује робу коју Југославија, треба. Природно би било, стога, да се трговински саобраћај међу овим двема земљама, који је тако дуго мировао, постави опет на здраве основе, те да обе државе имају отуд користи. У ту сврху путовали су у Београд, 21. фебруара, т. г., канцелар Др. Сајпел и Министар Спољних Послова. Др. Гринбергер, и дочекани су онде тако срдачно, да је тиме и са југословенске стране очитована жеља, за, регулисањем трговинско-политичких односа с Аустријом. Циљ евога, пута, у Београд, и тамошњих преговора, изложио је Др. Сајпел заступницима, штампе у следећим тачкама; 1) припремање и закључење једног новог трговинског уговора, о променом појединих тарифних ставака; 2) олакшање пограничног саобраћаја; 8) регулисање питања транзитног промета; 4) олакшице у погледу пасоша; 5) подизање секвестра с имања аустријских поданика, и друга питања која,

481