Nova Evropa
misao da kao temu za svoj referat i diskusiju posle njega izabere: »Kakvi su naši učemici i učenice?« Iz zapiата“) зе vidi, da su neki govornici prodrli и 5т% пабеб уазрфлоб i školskog problema,
Šlola uvodi vaspitanika u kulturne vrednosti samo alo predstavlja istinsku životnu zajednicu, Stoga se imaju pre svega odabirati učitelji za nju, Radi toga je mužna studija psiholoје i etike vaspitača i nastavnika, Da bi se učitelji u srednjim školama mogli potpumo predati vaspitačkom radu, potrebmo је да шп se smamji broj časova i poveća plata, Naš vaspitni i školski problem se me može rešiti bez promene duhovne strukture naših škola, bez vaspitavanja nastavnika za pumo doživljavanje radosti pri samom gradu, u samom ličnom гаzviću, Njihova svest se mora osloboditi veza praktičnih zadataka, Samo tada će biti oni u stanju da pre pronadju sreću u visokom eHičkom životu, da podstiču omladimu da otkrije smisao Života ti primanju i stvaranju kulturnih vredmosti, i da sami osećaju najživlju radost zbog tog svog vaspitnog rada.
Slobodan Popovič.
О Видовићеву покрету.
Неповерљиви одувек према крупним речима и звучним фразама, те и према објавама разних „обнова“ и „препорода“ које на њима почивају, ми смо досад само издалека пратили Видовићев покрет, неимајући о њему правога суда. И, признаћемо отворено, ми ни сад још немамо одређено мишљење о Г. Видовићу и његову раду, па ћемо се уздржати од коначних закључака, од похвале или осуде тога рада. Али, да бисмо ипак обавестили наше читаоце о једној акцији о којој се толико говори, и повољно и неповољно, — даћемо, у неколико чланака овога броја „Нове Европе“, судове двојице истакнутих присташа Покрета и двојице његових изразитих противника. Признаћемо још, да су и наши властити утисци више негативни него у прилог Г, Видовића; али, како рекосмо, то су засад још само утисци, па ћемо причекати, и с већом пажњом пратити рад и развој Покрета, пре него што се према њему дефинитивно определимо.
Посматрајући ствари споља, у прилог Г. Видовића говорио би највише успех. Ко познаје мало боље наше данашње прилике на просветном пољу и на књижарском тржишту, тај неће одрећи сваку вредност акцији и организацијону спосооност човеку и предузећу који су у стању да — у име идеје —
*) U »Glasniku Profesorskog Društva«, knj, Vili, sv, 7,, str, 402—407.
296