Ogledalo sudske pravde u Srbiji ili na čemu postoji imovna bezbednost srpskih građana : (posvećeno pravnicima, državnicima i političarima)

64

брега од нелојалних конкурената, ма да је се он општини за заштиту обратио.

Искључиво право на изношење ђубрета нема ни сама општина београдска те га није могла ни пренети ни на тужиоца 5 29 грађ. зак. То право она није могла добити ни својом одлуком, као ни тиме, што је њену одлуку одобрио Мин. Ун. Дела а овога одлуку Државни Савет. Прописи закона на којима је заснована одлука одбора општине београдске и Мин. Ун. Дела не овлашћују општину да може посао изношења ђубрета задржати као своје искључиво право. Чл. 95 тач. 1. и 2. зак. о општинама не садрже такво овлашћење. Њима се само одређује дужност, да се стара о чистоти у местуи околини, здрављу људи и стоке. Све мере које општина може предузети, да тим дужностима одговори, опредељене су у појединим законима, а у колико ту нису означене, општина их може својим наредбама, за које такође има у закону овлашћења прописивати. По томе, дакле, општина није, чл. 95 т. 1 и 2 зак. 0 општинама овлашћена, да прописује мере за то но ова законска одредба одређује само њену дужност, да се у границама закона и законских наредаба стара о чистоћи. Али ни тај нити и један други закон не даје општини право, да овај посао изношења ђубрета може за себе конституисати као искључиво право, и забранити појединцима да се овим послом баве, нити садрже 0овлашћење, да путем своје наредбе то учини. На против повластице се могу дати само законом чл. 176