Opštinske novine
Страна 134
ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ
тест дао најбоље решење; а најмања 0, кад ученик не би ушео да реши ни један задатак. Највећи поетигнупи уснех износио је 510, а најмањи 0 (један уечник дакле није уепео да реши !ни један задатак) .Уопех остадих ученика јварира између ове две дифре. Просечан успех ученика сва три одељења изнесен је у табели број 6.
Табела број VI
Низ А
Низ Б
сз и ОЈ ш О
10 н V <У
н о ОЈ Н
сч н и «
н о о н
00 н о ОЈ Н
н СЈ 1) Н
I. Оделење
дечаци девојчице
73
44
81 59 58
48
53
57
356
II. Оделење
дечаци девојчице
20 52
38 30
42 51
33 47
68 34
260 221
III. Оделење
дечаци девојчице
27 12
26 39
59 70
16 22
43 60 47
47 23
218 226
Просечан усвех сва три оделења
27
35
65
36
46
256
сва три оделења
дечаци девојчице
40 6
36 34
66 64
35 36
43 53
57 28
277 211
II. III. оделе. (коедукација)
дечаци девојчице
23 6
32 34
59 64
29 36
38 53
57 28
238 221
У овој табели донесен је за овако одељење просечан усиех дечака и. девојчица. На жалост је и овде број иопитаних ученика врло мали, да би се могло што са сигурношћу закључити. Пада у очи да одељење у коме се налазе само дечаци (I оделење), ноказује знатно бољи уопех од друга два одељења, у којима се налазе и дечаци и девојчице заједно. |Ако би 'Се .стално показало да разреди у којима су (полови 10двО 'јени ноказују бољи успех него разреди где иодвајање није изведено, — у шта ми ииомо склони да верујемо —- онда би то био важан разлог против коедукације мушке и женске деце. Свакако би било интересантно наставити испитивања у овом нравцу. По уопеху се дечаци и девојчице, у одељењнима где је изведена коедукација (1 и II), не разликују много. Код дечака просечан успех у тим одељењима износи 40, а код девојчица 37. Иако дечаци локазују нешто бољи успех, има тестова које девојчице боље решавају; то су тестови 4 и 8. Што се тиче теста 8 (брзина окретања), врло је вероватно да је напредак девојчица последица случаја. Ов^де се тражи да ученик означи који ће се точак окретати најбрже, а који најспорије. Пошто има свега три точка, то је врло велики број случајних ногодака '(1/3), те је стога боље да овај тест при сређивању резултата није у опште узиман у обзир. Тест бр. 4 се односи на нознавање сродничмих односа, и сасвим је разумљиво, кад >се има на уму да су ти односи девојчицама које су више везане за кућу, много боље познати, да овде девојчице надмашају дечаке.
Дечаци осетно надмашају девојчице код теста 5 и 7. За тест 5 (подвуци средњу реч) је тешко наћи објашњење овој разлици, а што се тиче теста 7 (одредити правац окретања точкова) он само потврђује резултате других испитивача, да дечаци много боље охватају техничке конструкције од девојчица. Тако се на основу ових испитивања са приличном вероватношћу може закључити, да су код деоетогодишњих дечака и девојчица разлике у интелигенцији више квалитативне него квантитивне природе. Ствар је даљихиспитивања да утврде, да ли се после пубертета не јављају веће квантитативне и квалитативне разлике између дечака и девојчица. III. Социјални положај родитеља и интелигенција њихове деце Врло је важно утврдити у колико прилике, у којима су деца одрасла, утичу на њихов интелектуални развој. Ми ово питање овде не можемо третирати у пуном обиму, већ ћемо само посматрати да ли ооцијални положај родитеља има каквог значаја за интелигенцију њихове деце. По занимању родитељи иопитане деце су били: трговац 21 дете државни чиновник 18 деце официр 12 „ разред 16 „ > банкарски чиновник 8 „ нижи чиновник на железници, трамвају (машииовођа,
кочничар и др.)
7
поштар
6
професор
6
земљорадник
5
кафеџија
5
лекар
4
инжењер
4
берберин
4
судија и адвокат
4
елужитељ
4
пекар
4
кочиј аш
4
0 !бућар
3
предузимач
2
геометар
2
свирач
2
кројач
2
новинар
1
штампар
1
сликар
1
књижар
1
студент
1
дуванџија
1
етолар
1
оџачар
1
подофицрр
1
вешерка
1
штрикер
1
шофер
1