Opštinske novine

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

Стр. 305

3. — Да се одреди у целом овом крају осим у великим саобраћајницама и трговачгим деловима на бази изградње кућа са баи том исиред њих а по детаљном плану израћеном у Техничкој дирекцији и одобрен од стране суда. 4. —• Правилником и уредбом одредиће се накнадно минимална ширина плацева са лица. 6. Код тачке дневнога реда: „Предлог буџета за 1931. годину", претседник г. Нешић саопштава, да је после изгласанога буџета расхода, његов укупан износ дин. 386,854.221 згједно са контра ставкама, које су овога пута унете у буџет, а прошле године нису биле у;«ете. Те ставке се односе на поливање улица, на откупнину личног рада и на осветљење, и кад се одбију од горње суме орда излази, да ефекат расхода износи 369,854.221.—• дин. Кад се ова цифра упореди са прошлогодишњом, онда излази да је овај буџет мањи за 1,236.543.— динара. Предлаже да се пређе на дискусију буџета прихода, али да се изостави глава 1 за сутрашњу седницу, пошто она говори о дажбинама, а о њима ће се решавати на сутрашњој седници, због тарифе. Одборник г. Крста Гиновић предлаже да се не прелази на претрес буџета прихода, пошто још нема података о ефекту који ће дати трошарина и због тога се не може утврдити ни висина приреза. Претседник г. Милан Нешић, одговара д:. суд предвиђа од тарифе коју је комисија саставила суму од 24—25 милиона динара, Та сума не може бити знатно измењена ни у случају да на сутрашњој седници одбор извесне ставке измени. Тај приход од трошарине даје могућност Суду да пројектовани прирез смањи на 10°/о. Глава 1. прихода може се оставити за сутрашњу седницу, а остале главе могу се претресати на овој седници. Одборник г. Д-р Милорад Недељковић, предлаже да се пређе на дискусију буџета прихода, не прескачући ни једну главу, јер ће вероватно предлог комисије о трошаринској тарифи на сутрашњој седници проћи без великих промена. Кад суд изјављује да своди прирез на 10%, онда одбор то треба да прими као једну декларацију, и да од ње пође даље и претресе цео буџет прихода, а да за сутра остави само један детаљ: трошаринску тарифу. Жали што трошаринска тарифа није свршена на овој седници, већ изгледа да се ради наопачки. Али ипак не треба гледати ствар формалистички и губити време око тога. (Настале су упадице за време говора г. Недељковића, и то од стране одборника г. Ставре Трпковића и г. Д-р С. Милетића. Г. Трпковић је добацио г. Недељковићу, да та-

ко не би говорио са катедре. Прво би требало утврдити приходе па онда расходе. Г. Недељковић је одговорио, да г. Трпковић нема појма о томе. На то је г. Трпковић реагирао рекавши, да је више читао тего г. Недељковић). Г. Д-р Недељковић наставио је, истичући да су за време буџетске дискусије одборници интелектуалци морали много што шта да гутају. Моли господу одборнике да пазе шта говоре, јер стрпљењу има краја. На примедбу, која му је учињена једном упадицом да је као бајаги нешто гласао а није био ту, одговара г. г. Милетићу и Трпковићу да нису били присутни у почетку седнице када је г. Петровић дао изврстан и врло потпун експозе о томе, на којој је бази израђена Уредба о трошарини. Та је Уредба прочитана и господа, која сада праве примедбе, нису је саслушала, већ су излазили напоље, пили пиво и јели сандвиче, а сада се чуде како то да се Уредба прими. Ко је хтео да се определи имао је могућности да буде обавештен. Моли да се пређе на претрес буџета прихода. Одборник г. Д-р Драгољуб Новаковић, слаже се у свему са говором г. Д-р Недељковића, али мисли да се глава I буџета прихода може оставити за сутрашњу седницу и претресати после примања трошаринске тарифе, а да се на овој седници дискутују остале главе буџета прихода. Одборник г. Крста Гиновић задовољан је одговором г. претседника и после примљеног објашњења, предлаже да се пређе на претрес буџета прихода изузев главе I, која треба да се остави за сутрашњу седницу. Моли г. Д-р Недељковића да именује одборнике на које се односила његова алузија да су одборници интелектуалци често погађани у одбору. Одборник г. Д-р Страшимир Милетић налази да се приликом склапања буџета сувише песимистички ценила висина појединих прихода, што доводи буџетирање и финансирање општине до једне незгодне ситуације, да се вишак прихода употреби прво на ону намену која случајно наиђе. Отуда се дешава да се код појављених вишкова тражи од одбора, да одобри вирманисање. Пошто је Суд дао изјаву да прирез своди на 10°/о могло би се прећи на дискусију буџета прихода и то, да се за сутра оставе само редовни приходи главе I, а да се почне од ванредних прихода исте те главе 1. Одборник г. Ставра Трпковић каже да се и Суд сложио са предлогом, да се глава I дискутује на сутрашњој седници. Наводи да је г. Недељковић њега буквално схватио кад је рекао, да прво треба утврдити буџет прихода, а затим буџет расхода. Изјављује да му је позната пракса код израде државног и самоуправних буџета, али да он лично мисли, да би расходе требало одређивати према приходима.