Opštinske novine

8

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

Стр. 467

држа-вном надзору које се налазе у пројекту комисије Министарства од 1927 године, модифициране донекле према предлозима садржаним у претставди Савеза градова од 2 марта 1931 год. под тачком 26.) до 28.). Принцип концентрације и једнообразности државног надзора захтева да сав тај надзор и одобравање буде концентрисан на .једном месту, т. ј. у самоуправном одељењуМинистарства унутрашњих послова, и да остала Министарства, нарочито Министарство финансија, не врше свој део надзора над самоуправама посве самостално, јер такав надзор може да буде једностран и штетан за самоуправе, него увек у споразуму са Министартвом унутрашњих послова, које има у виду не само целокупну комуналну политику те уважава све моменте који код решавања појединих питања долазе у обзир, већ има да се стара и за јединство управе уопште. То се тиче напосе општинских буџета и завршних рачуна, који се не могу одвајати од општег државног надзора, јер баш код буџета и код његова реализовања по завршном рачуну долази у пуном обиму до изражаја цела управна и самоуправна делатност општина. 24) Код реорганизације градских управа, које ће се морати у великом обиму провести након ступања новог закона о градовима на снагу, мораће се праведно, хумано и социјално решити питање оних сталних градских службеника који не буду имали потпуне квалификације у смислу нових прописа, а нису још стекли право на пензи-

ју. Таквих службеника има доста велики број као и у мањим градовима, па би према њима требало што обзирније поступати, нарочито ако су врсни у служби, јер би било неправедно кад би сви морали да буду отпуштени из службе. Зато нека тај отпуст буде факултативан и нека се одреди само за оне који слабије задовољавају у служби. То се може спровести тим пре што се и у државној општој управи остављају чак на положајима среских начелника чиновници без правне факултетске спреме. 25) Коначно истиче Савез градова и овом пригодом своју раније изнесену жељу, да би се одредбе Закона о градовима могле мењати једино непосредном променом тога закона, а не путем других закона.

Савез градова завршава своје жеље с молбом, да Министарство изволи све те жеље узети у обзир код израде коначног пројекта Закона о градовима и да тај пројекат достави на мишљење Савезу градова, како би Савез могао и у детаље проширити своје предлоге, тако да нови закон о градовима доиста буде могао потпуно задовољити градове и дати им здрав, осигуран и јак основ за нормалан, несметан и полетан развитак и напредак. У Загребу, 25 јуна 1932. Тајник: Вршилац дужности претседника, Дане Шарић с. р. потпретседник Доброслав Богдановић с. р.