Opštinske novine

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

Стр. 385

у М. Крсни и Лапову, и тако стварати веће маневарске трошкове и добити већи број возова и возних км. за исти саобраћај. То се све избегава са концентрисањем саобраћаја у централној београдској ранжирној станици, која је за те сврхе намењена, чији се задатак и функције баш у томе и састоје, да она сав тај унутарњи посао око организације возова прими иа себе и изврши формирање возова, са најмање маневарских трошкова. Ранжирна станица са својим постројењима се у том циљу и пројектује да најбрже и са најмање трошкова регулише теретни саобраћај једног чвора односно — једног дела железничке мреже повезане у једном чвору. И место да се тежи, да се све београдске железничке линије повежу у Ранжирној станици, да се саобраћај ради бржег и лакшег формирања са што мање маневарских трошкова концентрише у ранжирној станици, пројектују се обилазне везе и одваја саобраћај од те станице да би се на неком другом месту, без тих постројења, поново формираоП Поред стварања већих саобраћајних трошкова, та веза би била скупа и у грађењу. Раније је постојао један пројекат везе Панчева са Београдом поред Вишњице са мостом код В. Села. Тај пројекат није био узет у извршење' и место за мосг је утврђено код Београда. Тада је још утврђено, да се ова линија не проводи преко Вишњице поред Дунава, поред осталог и због дубинске рушевитости терена, који је на једном делу нестабилан иза Вишњице код Беле Стене, што би проузроковало веће трошкове грађења и одржавања те пруге. У изнетом пројекту је констатовано, да Београд и мрежа железничка преко Саве и Дунава има једну везу са унутрашњости Србије у правцу Топчидера и да је то један недостатак, који се има отклонити изградњом пруге Београд—Вишњица—В. Село—Винча —Зуце. Ово мишљење треба корегирати тиме, да је Београд довољно везан са унутрашњошћу Србије, и то са три железничке линије: 1 Београд—Топчидер—М. Крсна — Пожаревац (Ниш и Крагујевац), 2) Београд—Младеновац—Лапово—Ниш (Крагујевац—Косово), и 3) Веза узаног колосека Београд—Обреновац —Лајковац—Чачак—Ужице. Поред тога је предвиђена и налази се у грађењу четврга веза Београд—Ресник—Барајево — Лазаревац—Ваљево—Тузла—Бања Лука. Поред ове четири постојеће и предвиђене везе Београда са Србијом није потребно предвидети и пету, тешко изводљиву пругу, која има да веже Вишњицу, В. Село и Винчу са Београдом и Малом Крсном. Неће бити толико саобраћаја у Београду који би се слао том пругом за М. Крсну и Пожаревац, јер ни постојећа пруга Београд—

Топчидер—М. Крсна—Пожаревац није довољно искоришћена. Овим пројектом се предвиђа, да железничка веза Београд—Вишњица—В. СелоЗуце буде са два колосека, и то до В. Села а даље само један колосек до станица Зуце у правцу Мале Крсне. Изгледа, да се поново пројектује мост преко Дунава код В. Села и да је то прави разлог пројектовања пруге са два колосека Панчевачки мост—Вишњица—В. Село. То не захтевају саобраћајне потребе Панчева са Београдом, нити Баната са Србијом. Не само данас него ни у далекој будућности неће наступити та потреба да се поред постојећег Панчевачког моста за два колосека изграђује још један мост преко Дунава код В. Села. Пројектованој станици Миријево ставља се у задатак: „поред осталог да прима вагоне за ранжирање у случају загушивања на станицама Кланица и Шаран." Задатак предвиђених станица Шаран и Кланица и Миријево може бити само у пријему и предаји унутарњег саобраћаја т.ј. вагона са робом, искључиво намењеном вароши Београду. Сав спољни саобраћај се искључује т.ј . претходно одваја и шаље у Ранжирну станицу. Ове станице, односно само једна потребна теретна станица „Дунав", има посла са вагонима који истоварују робу (денчану и колску) за варош, који утоварују робу у вагоне из вароши за поједине правце одвојене по вагонима, као и прима вагоне са локалних теретних станица које су у вези са њом, као шго су: Кланица, Миријево и друге ако се предвиде на кружној линији. Она би примала и отправљала вагоне за општински депо електричне централе и за пристаниште Дунав. Она шаље и прима све те вагоне, који долазе истим возом из Ранжирне станице заједно али тамо уређене за сва та места, као и оне из локалне теретне станице „Сава" и из Панчева. Затим се вагони скупљају из тих места у возове без потребног уређивања и шаљу у Ранжирну станицу, која даље распоређује вагоне по правцима. У томе и јесте задатак Ранжирне станице да олакша и ослободи локалне теретне станице од сваког ранжирања и да им сведе њихов рад на чисто локалне потребе пријема и предаје робе за сгановништво. града Београда. По овом пројекту се предвиђа ранжирање возова у лок. тер. станице „Шаран" и „Кланица", а у случају загушености и у ст. „Миријево", која је удаљена око 3 км. од ст. „Кланица" и око 5 км. од станице ,,Шаран." На овој даљини слати вагоне да се ранжирају у ст. Миријево и после ранжирања враћати у ове станице, било би један излишан посао, који би стварао сувишне трошкове и правио при том сметњу даљем развоју саобраћаја Београда.