Opštinske novine

ОПШТИНСКЕНОВИНЕ

Стр. 581

ра и широк два метра; изграђени су од камена. Као кратак интермецо, споменимо и Панчевачки мост, који је за Београд од исто тако велике важности као и земунски мост, јер престоницу везује брзо и непосредно са Банатом и целим оним крајем. Међутим, у упоређењу градње тих двају мостова, видимо један парадокс. Док је жељезна конструкција панчевачког моста већ давно довршена, прчступни путови нису готови и не могу се још за две године довршити, јер није довршен 4 90 км. дуг насип, који опасује тзв. панчевачки рит и који ће бранити од често набујалог Дунава приступни пут до Панчевачког моста. Насупрот томе, приступни пут до до моста Њ. В. Краља Александра Првог, већ је готов, али сам мост биће готов тек за годину дана. Истина је то, која наводи на кратко размишљање, коме би закључак могао бити и овај: зашто се није прво потпуно довршио један мост (н.пр. за Земун, јер је његово подизање скопчано са мањим комплексом радова, и јер је он сам по себи мањи), а за

тим би се могло започети с радовима на другом мосту?! Но тако ће и панчевачки мост коначно прорадити за две и по године, а земунски за годину дана — разуме се не буде ли нових непредвиђених препрека, — то оставимо све ове медитације, које су у својој завршној линији опет само празна размишљања, јер стварност је, и у овом случају, друкчија. Сваки Београђанин искрено ће се обрадовати онога тренутка када првипут ступи на мост Њ. В. Краља Александра Првог, а исто тако ће се поносно радовати када првипут закоракне на панчевачки мост. Оба ова гигантска техничка дела за око су лепа, али она у својој сржи доносе корист и добра не само престоници и њеној околини, него целој нашој Држави, и напокон у крајњој консеквенци свим конструктивним елементима ових предела Европе, јер сви ми у тим техничким делима морамо видети општу корист и допринрс општем изграђивању привредног и друштвеног благостања и живота нашег.