Opštinske novine
ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ
Стр. 641
вима кроз .Босну, или преко Плитвичких језера до нашег приморја, несумњиво је да би се привукао и велики број тих туриста, од чега би значајне и очигледне користи имали и наша држава, и Београд, и наше бродарство. Комбинована путовања преко Београда до Јадрада Комбиновање путовања лађом преко Београда, а затим возом до приморја, трајало би: 1) За релацију Беч—Ђердап—Београд—Сарајево—Мостар—Дубровник, са задржавањем од два дана у Београду, једног дана у Сарајеву и пола дана у Мостару, укупно 9 дана. Изостављајући пролаз кроз Ђердап, путовање би трајало укупно 7 дана; 2) За релацију Беч—Ђердап—Београд—Плитвичка језера Сушак (односно Сплит), са задржавањем од два дана у Београду и један и по дан на Плитвичким језерима, путовање би трајало укупно 8 дана. Изоставл^ајући пролаз кроз Ђердап, путовање би трајало укупно 6 дана. Турнеја Беч—Ђердап—Београд—Сарајево —Мостар—Дубровник (или Метковић), изражена у реду вожње, према постојећим паробродским и железничким пругама, била би удешена према нашој табели бр. 1. ТАБЕЛА БРОЈ 1. Беч—Ђердап—Београд—Сарајево—Јадран
Место Беч Братислава Пешта Београд Ђердап Београд Сарајево Мостар Дубровник
дан 1 дан 1 дан 2 дан 3 дан 4 дан 7 дан 9 дан 10 дан
Долазак
час 10.45 20.45 20.25 21.25 21.40 13.40 5.40
дан 1 дан 1 дан 1 дан 2 дан 4 дан 7 дан 9 дан 10 дан
Одлазак
Турнеја Беч—Братислава—Пешта — Ђердап—Београд—Плитвичка језера—Сплит или Сушак, била би удешена према нашој табели број 2. ТАБЕЛА БРОЈ 2. Беч—Ђ ердап—Београд—Плитвице—Јадран I варијанта Долазак
Место
дан
час
дан
час
Беч
—
—
1
дан
8.30
Братислава
1 дан
10.45
1
дан
11.15
Пешта
1 дан
20.45
X
дан
22,—
Беогр,ад
2 дан
21.25
2
дан
22.—
'Бердап
3 дан
—
4
дан
—
Београд
3 дан
21.25
6
дан
23.15
Плитвичка
језра
7 дан
13.10
9
дан
2.53
Сплит
9 дае
9.10
—
II
в а р и ј
анта
Плитвичка
језера
7 дан
13.10
8
дан
23.47
Сушак
9 дан
6.34
—
Изостављајући пролаз кроз Ђердан, једна и друга турнеја скратиле би се за по 2 дана. Да би се ово постигло неопходно је: 1) Реклама; 2) Погодне превозне тарифе. Организовање рекламе има да се повери туристичком повлашћеном друштву „Путник", Туристичком отсеку Министарства трговине и индустрије, као и самој Дирекцији речне пловидбе и Дирекцији државних железница. Погодне превозне тарифе требало би да одреди Минис;тарство саобраћаја. Питање рекламе у иностранству је од особите важности. Ако у пролазу кроз београдске улице станемо пред излог неке путничкотуристичке агенције (рецимо Кук и Комп., или „Путник", као и многих агенција страних паробродарских друштава), видећемо
час 8.30 11.15 22.22.— 7.45 0.13
Поглед са Калемегданске терасе
ванредно примамљиве плакате и проспекте, који нам у фантастичним бојама приказују лепоте швајцарских брда и норвешких фјордова, бујну вегетацију Африке, Мадере и Јужне Америке, романтику Нормандије и аустријских језера, привлачности Париза, Атине, Рима, Копенхагена, Риге и Стокхолма. А Београд нема до данас ни једног проспекта, ни једног водића ни на домаћем, а камо ли на страном језику, који би претставио страном туристи у лепој слици, боји и речи његове лепоте, његове знаменитости, његов историјски значај. Ми морамо констатовати, да се Београдска општина у том правцу потрудила да нешто учини. Општински суд и Одбор унели су у буџет једну суму за издавање водића кроз Београд. Да би то издање заиста могло да достојно претстави Београд у очима странаца, Отсек за штампу и туризам Београдске општине обратио се друштву „Путник", Министарству трговине и индустрије и другим надлежним установама, да би се и оне придружиле својим финансиским сретствима за једно заједничко и репрезентативно издање. На жалост, та тражена допунска финансиска сретства нису се