Opštinske novine

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

Стр. 641

вима кроз .Босну, или преко Плитвичких језера до нашег приморја, несумњиво је да би се привукао и велики број тих туриста, од чега би значајне и очигледне користи имали и наша држава, и Београд, и наше бродарство. Комбинована путовања преко Београда до Јадрада Комбиновање путовања лађом преко Београда, а затим возом до приморја, трајало би: 1) За релацију Беч—Ђердап—Београд—Сарајево—Мостар—Дубровник, са задржавањем од два дана у Београду, једног дана у Сарајеву и пола дана у Мостару, укупно 9 дана. Изостављајући пролаз кроз Ђердап, путовање би трајало укупно 7 дана; 2) За релацију Беч—Ђердап—Београд—Плитвичка језера Сушак (односно Сплит), са задржавањем од два дана у Београду и један и по дан на Плитвичким језерима, путовање би трајало укупно 8 дана. Изоставл^ајући пролаз кроз Ђердап, путовање би трајало укупно 6 дана. Турнеја Беч—Ђердап—Београд—Сарајево —Мостар—Дубровник (или Метковић), изражена у реду вожње, према постојећим паробродским и железничким пругама, била би удешена према нашој табели бр. 1. ТАБЕЛА БРОЈ 1. Беч—Ђердап—Београд—Сарајево—Јадран

Место Беч Братислава Пешта Београд Ђердап Београд Сарајево Мостар Дубровник

дан 1 дан 1 дан 2 дан 3 дан 4 дан 7 дан 9 дан 10 дан

Долазак

час 10.45 20.45 20.25 21.25 21.40 13.40 5.40

дан 1 дан 1 дан 1 дан 2 дан 4 дан 7 дан 9 дан 10 дан

Одлазак

Турнеја Беч—Братислава—Пешта — Ђердап—Београд—Плитвичка језера—Сплит или Сушак, била би удешена према нашој табели број 2. ТАБЕЛА БРОЈ 2. Беч—Ђ ердап—Београд—Плитвице—Јадран I варијанта Долазак

Место

дан

час

дан

час

Беч

1

дан

8.30

Братислава

1 дан

10.45

1

дан

11.15

Пешта

1 дан

20.45

X

дан

22,—

Беогр,ад

2 дан

21.25

2

дан

22.—

'Бердап

3 дан

4

дан

Београд

3 дан

21.25

6

дан

23.15

Плитвичка

језра

7 дан

13.10

9

дан

2.53

Сплит

9 дае

9.10

II

в а р и ј

анта

Плитвичка

језера

7 дан

13.10

8

дан

23.47

Сушак

9 дан

6.34

Изостављајући пролаз кроз Ђердан, једна и друга турнеја скратиле би се за по 2 дана. Да би се ово постигло неопходно је: 1) Реклама; 2) Погодне превозне тарифе. Организовање рекламе има да се повери туристичком повлашћеном друштву „Путник", Туристичком отсеку Министарства трговине и индустрије, као и самој Дирекцији речне пловидбе и Дирекцији државних железница. Погодне превозне тарифе требало би да одреди Минис;тарство саобраћаја. Питање рекламе у иностранству је од особите важности. Ако у пролазу кроз београдске улице станемо пред излог неке путничкотуристичке агенције (рецимо Кук и Комп., или „Путник", као и многих агенција страних паробродарских друштава), видећемо

час 8.30 11.15 22.22.— 7.45 0.13

Поглед са Калемегданске терасе

ванредно примамљиве плакате и проспекте, који нам у фантастичним бојама приказују лепоте швајцарских брда и норвешких фјордова, бујну вегетацију Африке, Мадере и Јужне Америке, романтику Нормандије и аустријских језера, привлачности Париза, Атине, Рима, Копенхагена, Риге и Стокхолма. А Београд нема до данас ни једног проспекта, ни једног водића ни на домаћем, а камо ли на страном језику, који би претставио страном туристи у лепој слици, боји и речи његове лепоте, његове знаменитости, његов историјски значај. Ми морамо констатовати, да се Београдска општина у том правцу потрудила да нешто учини. Општински суд и Одбор унели су у буџет једну суму за издавање водића кроз Београд. Да би то издање заиста могло да достојно претстави Београд у очима странаца, Отсек за штампу и туризам Београдске општине обратио се друштву „Путник", Министарству трговине и индустрије и другим надлежним установама, да би се и оне придружиле својим финансиским сретствима за једно заједничко и репрезентативно издање. На жалост, та тражена допунска финансиска сретства нису се